سلامت روان

8 راه جهت ایجاد انگیزه برای سلامتی(سالم ماندن)

8 راه جهت ایجاد انگیزه برای سلامتی(سالم ماندن): بسیاری از ما برای حفظ یک سبک زندگی سالم تلاش می کنیم. هنگامی که سعی می کنیم از یک رژیم غذایی مغذی پیروی کنیم، به طور منظم ورزش کنیم یا از بدی های خود بکاهیم، اغلب به طور دردناکی از کاستی های خود آگاه هستیم. حتی اگر بخواهیم اهداف خود را به «انجام کارهایی که می دانیم باید انجام دهیم و کارهایی را که می دانیم نباید انجام دهیم» انجام ندهیم، محدود کنیم، بسیاری از ما همچنان در جستجوی سلامتی خود دچار تردید می شویم. در سطح فردی، انگیزه کلیدی است.

این متن هشت راه برای کمک به ایجاد انگیزه برای سلامتی مورد نیاز است برجسته می کند.

1. خودتعیین: آن را به روش خود انجام دهید. تئوری خود تعیینی برای توضیح انگیزه در حفظ عادات سالم استفاده شده است. استقلال در این چارچوب تغییر رفتار، که اهمیت احساس کنترل بر تجربیات خود را برجسته می کند، مرکزی است. احساس قدرت برای انتخاب خودمان، برای تصمیمات سلامتی ما ارزش قائل است. در دنیایی که دائماً توسط تکه‌هایی از زندگی دیگران بمباران می‌شویم، به راحتی می‌توان احساس کرد که تجربیات بی‌شماری را از دست می‌دهیم.

دامنه تجربیات ممکنی که می توانید داشته باشید بی پایان است، اما تقریباً همه آنها را از دست خواهید داد. داشتن استقلال در انتخاب های خود برای انتخاب تجربیات سالمی که می خواهید دقیقاً همان چیزی است که به آنها معنا می بخشد. بنابراین هر طور که انتخاب می کنید سالم باشید، مطمئن شوید که آن را به روش خود انجام می دهید.

2. تکنیک: آن را به خوبی انجام دهید. زمانی که در مسیر سلامتی خود تصمیم گرفتید، شروع به خوب شدن در آن کنید. در کتابچه راهنمای شایستگی و انگیزه، الیوت و دوک پیشنهاد می کنند که شایستگی یک نیاز روانشناختی ذاتی برای همه ما است. میل به موثر و توانمند شدن می تواند نیروی محرکه ای در ارتقای سلامت باشد.

می‌توانید مهارت‌های آشپزی خود را تقویت کنید، در ورزش مورد علاقه خود تخصص داشته باشید یا نظم و انضباط خود را تقویت کنید. رویکرد شما هر چه باشد، تقویت تکنیک خود در پیگیری شایستگی می تواند به شما کمک کند انگیزه خود را حفظ کنید. هرچه در سلامتی بهتر شوید، بیشتر می خواهید به آن پایبند باشید.

3. مرتبط بودن: این کار را با هم انجام دهید. برای حفظ انگیزه شما برای سالم بودن، احساس نزدیکی و ارزش قائل شدن توسط دیگران ضروری است. ارتباط اجتماعی در پیروی از یک سبک زندگی سالم می تواند به اشکال مختلف باشد. به عنوان مثال، یک مطالعه دانمارکی بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که پیشرفت پایداربهبودی پس از مداخله بهداشتی توسط جوامع حمایت کننده، مانند تعلق به یک گروه ورزش یا حمایت مداوم از همتایان، افزایش یافته است.

مطالعات دیگر نیز نشان داده است که حمایت همسالان یا خانواده می تواند فعالیت بدنی و مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهد. انتخاب ورزش با دوستان، به اشتراک گذاشتن برنامه غذایی خود با خانواده، یا جستجوی حمایت مثبت می تواند به شما کمک کند انگیزه خود را حفظ کنید.

4. آگاهی خارجی: شرایط خود را درک کنید. آگاهی از محیط و شرایط شخصی می تواند به شما کمک کند تا در انتظارات سلامتی خود ثابت قدم بمانید. توجه به این نکته مهم است که علیرغم تاکید بر اهمیت استقلال، برخی از جنبه های سلامتی خارج از کنترل شما باقی می مانند. بسیاری از ما نمی توانیم به سادگی محل زندگی یا کار خود را برای به حداکثر رساندن سلامت خود تغییر دهیم. دامنه نتایج احتمالی سلامتی که ما تجربه خواهیم کرد به محدودیت های ژن ها و تجربیات گذشته و تغییرات سیاسی و محیطی اطراف ما گره خورده است.

تقریباً مطمئناً نمی‌توانید برنده جایزه بسیار مطلوب سالم‌ترین انسان شوید. با این اوصاف، اگر بتوانید از کارت‌های وجودی که به شما داده شده است، بهترین استفاده را ببرید، ممکن است در رقابت برای دسته‌بندی به همان اندازه معتبر «بهترین نسخه از شما» باشید.

5. تازگی: آن را مخلوط کنید. شور و شوق اولیه ای که نسبت به هر فعالیتی احساس می کنید به ناچار از بین می رود. این بدان معنا نیست که انگیزه کلی شما برای سالم ماندن نیز باید کمرنگ شود. به دنبال ترفندهای خلاقانه برای تغییر دادن برنامه های غذایی و ورزش خود می توانید از کهنه شدن همه چیز جلوگیری کنید. این ممکن است به سادگی دعوت از یک دوست برای پیوستن به تمرین شما یا خرید مواد غذایی از یک فروشگاه دیگر باشد. اینترنت منبع بی حد و حصری از پیچش های جدید عجیب و غریب برای حتی ابتدایی ترین فعالیت های سالم است.

6. تعیین هدف: اهداف واضح، قابل کنترل و ذاتاً پاداش دهنده را تعیین کنید. نحوه تعیین اهداف خود احتمالاً تعیین می کند که آیا می توانید به آنها دست یابید یا خیر. تحقیقات در مورد انگیزش و مکانیسم‌های پاداش نشان می‌دهد که ما باید به جای تلاش برای اجتناب از نتایج منفی، روی اهدافی که دارای چارچوب مثبت هستند تمرکز کنیم. اهداف باید درونی باشند تا بیرونی. انگیزه درونی زمانی است که شما برای لذت ذاتی از کاری که انجام می دهید عمل می کنید.

ورزش هایی را انتخاب کنید که بیشترین لذت را برای شما به ارمغان می آورد و غذاهایی را انتخاب کنید که به شما احساس خوبی می دهند (نه فقط در لحظه). گاهی اوقات تعقیب یک هدف ممکن است شامل فعالیت های موقتی ناخوشایند باشد، مانند 10 دقیقه پایانی تمرین. اما همسو کردن انتخاب های خود با اهداف با انگیزه ذاتی (مانند هدف احساس سرزندگی و انرژی) به احتمال زیاد موفقیت پایداری را نسبت به اهداف بیرونی (مانند تأیید دیگران) به ارمغان می آورد.

7. سرسختی: سرسخت باشید. کار آنجلا داکورث در مورد شن بر ثبات علاقه تاکید دارد و پشتکارو تلاش به عنوان عناصر کلیدی موفقیت هستند. این شامل «سرسختی» است، یعنی پایداری در حفظ یا جستجوی چیزی با ارزش یا مطلوب. این کیفیت با پیش‌بینی انرژی بالاتر و اقدامات سلامت عمومی با افزایش سن، با پیری موفق همراه است. بدون شک مواقعی پیش خواهد آمد که دنیا احساس مخالفت با ما کند و ما وسوسه شویم که اهداف خود را رها کنیم. پرورش توانایی سرسختی در پیگیری سلامتی می تواند به ما کمک کند طوفان را پشت سر بگذاریم.

8. صداقت: در مورد آنچه انجام داده اید، آنچه انجام می دهید و آنچه می خواهید به دست آورید صادق باشید. در واقع یک واقعیت عینی برای وضعیت سلامتی ما وجود دارد. با این حال، تجربیات ما از سلامتی اغلب ناشی از داستان هایی است که برای خودمان تعریف می کنیم. خواه سر خود را دربرف فرو کنیم یا بدشانسی را برای توجیه بی عملی خود مقصر بدانیم. هر چه به خودمان بگوییم، نویسنده، قهرمان داستان، راوی و خوانندگان داستان های سلامتی خودمان هستیم.

اگر در مورد تجربیات، تلاش‌هایمان در زمان حال و امیدهایمان به آینده صادق باشیم، شانس بیشتری برای پایبندی به وظایف در راستای دستیابی به یک زندگی سالم خواهیم داشت.

نوشته ای از کلینیک آنلاین روانشناسی

Therapy Center

02188015978

09334946711