روابط سلامت روان کودک و نوجوان

احساس تامین تمامی خواسته ها می تواند انگیزه فرزند شما را از بین ببرد

احساس حق داشتن می تواند انگیزه فرزند شما را از بین ببرد: این روزها، نوجوانان می توانند درگیر چیزهای مادی بیشتری باشند تا احساس کنند که با دوستانشان تناسب دارند. تا حدی به دلیل نفوذ رسانه های اجتماعی، ممکن است فقط داشتن اقلام مورد نیاز آنها مانند لباس و سایر لوازم جانبی کافی نباشد. بسیاری از کودکان اقلام طراحی شده ای را می خواهند (و گاهی اوقات تقاضا می کنند) که می تواند چندین برابر هزینه یک محصول غیرطراحی قابل مقایسه باشد. برخی از کودکان به این باور می رسند که لباس ها باید از یک طراح خاص باشد، کفش های کتانی باید نسخه محدود باشند و تلفن های همراه باید جدیدترین مدل باشند.

ما به عنوان والدین می خواهیم فرزندانمان چیزهایی را که می خواهند داشته باشند. متأسفانه، زمانی که ما به مادی گرایی افراطی افراط می کنیم، ممکن است در نهایت بدون اینکه متوجه باشیم به ضرر آنها باشیم.

 

توسعه انگیزه

یکی از چیزهایی که نوجوانان برای موفقیت در جامعه ما باید رشد کنند، انگیزه بهتر کردن خودشان است. “آتش در شکم” به کودکان کمک می کند تا برای موفقیت تلاش کنند و برای دستیابی به اهداف خود و انجام آنچه در زندگی می خواهند تلاش کنند.

این روزها، برخی از والدین این درک را از دست داده اند که ممکن است کودکان برای آنچه می خواهند کار کنند، نیاز دارند. در واقع، بسیاری از والدین از اینکه زندگی را تا حد امکان برای نوجوانان خود آسان کرده و جدیدترین اقلام طراحی را که می‌خواهند در اختیار آن‌ها قرار دهند، افتخار می‌کنند.

البته، این برای همه صدق نمی کند. با این حال، بیشتر و بیشتر والدینی که زندگی موفقی برای خود ساخته اند، تسلیم فشارهایی می شوند که رسانه های اجتماعی بر نوجوانان وارد می کند. وقتی نوجوانان معتقدند باید لباس‌های طراحی‌شده، کیف‌های گران‌قیمت یا کفش‌های ورزشی سفارشی داشته باشند، والدین ممکن است تسلیم شوند و اقلامی را به همان اندازه که کاربردی هستند، بخرند. وقتی این اتفاق می‌افتد، می‌تواند این تصور را در کودکان ایجاد کند که چیزهایی در زندگی‌شان به آنها ارائه می‌شود.

این می تواند با رشد نوجوانان در بزرگسالی مشکل ساز باشد. به هر حال، اگر آنها عادت دارند که بدون تلاش برای رسیدن به آنچه می‌خواهند به دست بیاورند. احتمالاً وقتی خودشان بیرون می‌آیند و هزینه‌های زندگی در جامعه ما را می‌بینند، دچار یک شوک خواهند شد.

علاوه بر این، یکی از چیزهایی که تلاش برای آنچه به دست می‌آورید به شما می‌دهد. این است که احساس قدرت کنید که می‌توانید به اهداف خود برسید. این به شما آگاهی از مسئولیت اقتصادی و قدردانی از ارزش آنچه خریداری می کنید می دهد.

احساس استحقاق

به عنوان والدین، اگر برای سبک زندگی خود سخت کار کرده اید. به یاد داشته باشید که آن را به صورت رایگان در اختیار فرزندان خود قرار می دهید. در نتیجه، آنها ممکن است احساس کنند که مستحق این سبک زندگی هستند زیرا همیشه برای آنها وجود داشته است.

این خطرناک است، زیرا ممکن است باعث شود نوجوان احساس کند که اگر همه چیز در اختیار او قرار گرفته باشد. لازم نیست برای رسیدن به موفقیت خود در زندگی سخت کار کند. سپس، زمانی که زمان حمله به خود فرا می رسد. ممکن است بیدار شوند که چقدر ممتاز بوده اند و اکنون باید با وضعیت اقتصادی بسیار دشوارتری روبرو شوند.

توانمندسازی کودکان برای موفقیت

نکته اصلی این است که همه ما می خواهیم فرزندانمان را خوشحال کنیم و به آنها کمک کنیم به آنچه در زندگی می خواهند برسند. با این حال، استفاده از منابع مالی که سخت کوشی ما به ما داده است. برای ارائه چیزهایی که احساس امنیت کاذب ایجاد می کند، سودمند نیست. به هر حال، اگر نمی‌خواهید تا آخر عمر از آنها حمایت کنید. باید یاد بگیرند که به موفقیت خود دست یابند و مجموعه مهارت‌هایی را برای انجام این کار توسعه دهند.

البته این برای همه صدق نمی کند. برای کسانی که این کار را انجام می‌دهد. درک این نکته مفید است که یکی از مزایای کار کردن برای چیزهایی که می‌خواهند – فراتر از آنچه که احساس می‌کنید معقول است – کمک به نوجوانتان برای درک ارزش پول است. زمانی که والدینشان ساعتی گران قیمت برایشان می خرند. چون دوستانشان را تحت تاثیر قرار می دهد، یک دیدگاه وجود دارد. و زمانی که مجبورند برای خرید آن پول به دست آورند، یک دیدگاه دیگر وجود دارد. به هر حال، وقتی پول آنها باشد. شاید تفاوت ارزش بین ساعت طراح و ساعتی که کسری از قیمت آن هزینه دارد و زمان را به خوبی نشان می دهد، ببینند.

همه ما دوست داریم فرزندانمان موفق باشند. ما می خواهیم فرزندانمان آنچه را که می خواهند داشته باشند و قدر چیزهایی را که دارند بدانند. اغلب، چیزهایی که نوجوانان بیشتر از همه قدردانی می کنند، چیزهایی است که خودشان به دست آورده اند. این به آنها امکان می دهد تا احساس قدرت کنند و بتوانند زندگی خود را مدیریت کنند.

دفعه بعد که فرزندتان چیزی می‌خواهد، به راه‌هایی فکر کنید که ممکن است بتواند آن را برای خودش به دست آورد. آنها ممکن است در ابتدا مخالفت کنند. اما همچنین می تواند به ایجاد مسیری کمک کند که می تواند به آنها کمک کند. تا ارزش تلاش برای رسیدن به اهداف خود را برای دستیابی به چیزهایی که می خواهند بدانند.

نوشته ای از کلینیک آنلاین روانشناسی

Therapy Center

02188015978

09334946711