سلامت روان فردی

2 دلیل برای اینکه صرفا «تجلی» اهدافتان برای شما کارساز نیست

2 دلیل برای اینکه صرفا «تجلی» اهدافتان برای شما کارساز نیست: بسیاری از مردم با تصور اشتباه در مورد تجلی به درمان می آیند. آنها سوالاتی از این قبیل می پرسند:

من اخیراً با مفهوم تجلی ثروت مواجه شدم. من شروع به خرید چیزهای گران تر کردم. اما، به جز آسیب رساندن به موجودی بانکم، هیچ نتیجه ای نمی بینم. آیا تجلی واقعاً کار می کند؟

من هر روز زمانی را صرف تجسم اینکه در یک رابطه سالم هستم می گذرانم. دوستی به من گفت که این رابطه من با شریکم را بهبود می بخشد. چرا من مزایای آن را نمی بینم؟

“من شروع به نشان دادن ارتقاء در محل کار کرده ام. به هر کسی که می‌بینم می‌گویم که در مسیر تبدیل شدن به جوان‌ترین مدیر منطقه‌ای شرکتم هستم. چگونه می توانم این احساس را از بین ببرم که دارم به آنها دروغ می گویم؟

تجلی

تجلی، یا فرآیند ایجاد چیزی تنها از طریق فکر، اغلب با معنویت و شبه علم همراه است. ایده این است که از طریق تجسم، تأیید و سایر تکنیک های مشابه، می توانید افکار خود را به واقعیت تبدیل کنید.

با این حال، مشکل تجلی این نیست که کاملاً غیرعلمی است. درعوض، فروختن یک نسخه ضعیف از آن به کسانی که چیز بهتری نمی‌دانند، آسان است. رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه TikTok و Instagram، به دلیل رایج کردن مفهوم لایک کردن یک پست برای نشان دادن ثروت، عشق یا قدرت بدنام هستند. این پست‌ها اغلب توضیحی شبه علمی درباره نحوه عملکرد تجلی دارند و این در نهایت باعث می‌شود جایگاه نامناسبی در محافل علمی به همراه داشته باشد.

در واقع تجسم و تصدیق ابزارهای ارزشمندی برای خودسازی هستند. به عنوان مثال، تجسم باعث بهبود عملکرد ورزشی در افراد می شود، حتی زمانی که آنها هیچ تلاش فیزیکی انجام نداده اند. صرفاً تمرین برخی حرکات با استفاده از قدرت تخیل می تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد واقعی شما داشته باشد.

بنابراین، ایده تبدیل فکر به واقعیت دور از ذهن نیست. ترفند این است که درک کنید هیچ چیز ارزشمندی به راحتی به دست نمی آید. در اینجا دو اشتباهی که افراد هنگام بروز دادن چیزی مرتکب می شوند وجود دارد.

1. آنها مفهوم منبع کنترل را درک نمی کنند

بسیاری از افرادی که تعریف تجلی را در روانشناسی پاپ قبول می کنند، تمایل دارند نقشی را که اعمالشان در رسیدن به اهدافشان ایفا می کند، دست کم بگیرند. برای آنها، تجلی یک رشد بدون تلاش است. به طور کلی، آنها تمایل دارند چیزی را داشته باشند که به آن منبع کنترل بیرونی می گویند، که اعتقاد به این است که سرنوشت آنها توسط عوامل خارجی تعیین می شود.

یک مطالعه نشان داد که کودکانی که منبع کنترل درونی دارند یا این باور را دارند که قدرت شکل دادن به زندگی خود را دارند، در مقایسه با کودکانی که منبع کنترل بیرونی داشتند، در بزرگسالی کمتر دچار عوارض سلامتی شدند.

توضیح ساده است: کودکانی که معتقد بودند در مورد سلامتی خود حرفی برای گفتن دارند، غذای ناسالم کمتری می‌خورند، کمتر در معرض خطراتی مانند سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر قرار می‌گیرند، و به طور کلی، بهتر از خود مراقبت می‌کنند. از سوی دیگر، کودکانی که معتقد بودند سلامت آنها توسط عوامل بیرونی کنترل می شود، کمتر احتمال دارد که انتخاب های سالمی در زندگی داشته باشند.

مطالعه دیگری که در مجله رفتار سازمانی منتشر شد، نشان داد که افرادی که منبع کنترل درونی داشتند، نتایج بهتری در کار داشتند. در مقایسه با افراد دارای منبع کنترل بیرونی، این افراد انگیزه بیشتری داشتند و تجربیات بهتری در انجام وظایف و همکاران خود داشتند.

به نظر می رسد افرادی که دارای یک منبع کنترل بیرونی هستند، اغلب در انجام اقدامات لازم برای پر کردن شکاف بین جایی که هستند و جایی که می خواهند باشند، شکست می خورند.

در حالی که تجلی می تواند به شما کمک کند تا مراحلی را که برای رسیدن به هدف خود باید بردارید، مشخص کنید، دستیابی به هدف بر عهده شماست. درک کنید که هدف از طریق فرآیند یادگیری، خودسازی و سخت کوشی به دست می آید. افرادی که به دستاوردهای بزرگ می رسند معمولاً کسانی هستند که عاشق این روند می شوند.

2. آنها هدف گذاری را درک نمی کنند

نمایشگرها اغلب اهداف گسترده یا غیر واقعی دارند. بر اساس هر چیزی که در آن زمان در رسانه های اجتماعی جریان دارد، حتی ممکن است چندین هدف مختلف را در یک زمان نشان دهند. این نتیجه معکوس دارد.

یک مطالعه کلاسیک منتشر شده در Psychological Bulletin اهمیت تعیین اهداف خاص و چالش برانگیز را به منظور افزایش شانس شما برای دستیابی به اهدافتان آشکار کرد. این مطالعه نشان داد که وقتی یک هدف به خوبی تعریف شده و چالش برانگیز باشد، مردم احتمالاً بیشتر از پهنای باند ذهنی خود را برای رسیدن به آن صرف می کنند. چنین اهدافی تلاش، پشتکار و انگیزه آنها را افزایش داد.

بنابراین، به جای تجلی ثروت، که هدفی نامشهود و ضعیف است، آن را بشکنید. برای درک بهتر آنچه می خواهید، از خود سؤالاتی بپرسید:

منظورتان از ثروت چیست؟

آیا برنامه ای برای ثروتمند شدن دارید؟

آیا جدول زمانی دارید؟

چه چیزی در مورد طرح شما منحصر به فرد است؟

اگر به این هدف برسید، با ثروت چه برنامه ای دارید؟

اکنون، یک هدف هوشمند ایجاد کنید که با پاسخ های شما همخوانی داشته باشد.

هدف SMART هدفی است که:

خاص

قابل اندازه گیری

قابل دستیابی

مربوط

زمان محدود

این همان چیزی است که تجلی باید در مورد آن باشد. این باید در مورد قرار دادن ذهن خود را به یک بسیار خاص، ملموس، و دوباره باشد هدفی که دستیابی به آن آسان نیست (اما غیرممکن نیست) و سپس انرژی خود را برای رسیدن به آن در یک مهلت مقرر اختصاص دهید.

نتیجه

دستیابی به چیزی بیشتر از فکر کردن به آن است. طعمه این مد نشوید که نشان دادن چیزی فقط به این معنی است که بنشینید و تصور کنید همه چیز در زندگی شما به طور جادویی در جای خود قرار می گیرد. اهداف خود را تجسم کنید و برای دستیابی به آنها گام های عملی بردارید. به این ترتیب می توانید افکار خود را به واقعیت تبدیل کنید.

نوشته ای از کلینیک آنلاین روانشناسی

Therapy Center

02188015978

09334946711