رشد شخصی سلامت روان فردی

5 نکته برای خود مدیریتی بهتر

5 نکته برای خود مدیریتی بهتر: آیا متوجه می‌شوید که به راحتی در فهرست کارهای پایان ناپذیرتان غرق می‌شوید؟ آیا در موقعیتی بوده اید که ناامیدی شما را به گریه انداخته است؟ آیا زمانی بوده است که بخواهید رژیم غذایی بهتری داشته باشید اما برای پیروی از این برنامه تلاش کرده باشید؟ اگر به نظر شما شبیه است، نگران نباشید – همه ما آنجا بوده ایم. گاهی اوقات افکار و احساسات ما می توانند بر خودکنترلی ما غلبه کنند و به لحظاتی منجر شوند که ما آن را غرورآفرین ترین لحظات خود نمی دانیم. اما به همین دلیل است که ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا اهمیت خود مدیریتی را درک کنید و چگونه هوشیارتر و سازنده تر شوید.

تمرین خود مدیریتی

تمرین خودمدیریتی شامل توانایی ارزیابی اولویت های خود، مدیریت زمان، مسئولیت پذیر نگه داشتن خود، انجام وظیفه و مهمتر از همه، حفظ رفاه خود است (هکمن، 1986). بسیاری از ما ممکن است گهگاهی با تعویق کار دست و پنجه نرم کنیم، مخصوصاً وقتی صحبت از تکالیف مدرسه یا کارهای روزمره در محل کار باشد. اما ممکن است در زندگی خانگی خود نیز با اهمال کاری روبرو شویم.

بدون خودمدیریتی سالم، ممکن است انجام کارهای ساده (یا پروژه های بزرگ)، دستیابی به اهداف، رشد شخصی و حرفه ای و مراقبت از رفاه عاطفی خود دشوار باشد.

نکات خود مدیریتی

در اینجا برخی از مهارت‌های خود مدیریتی وجود دارد که اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، ممکن است بخواهید آنها را بهبود ببخشید (لوریگ و هولمن، 2003؛ گریدی و گاف، 2014).

سازمان: آیا فضای کاری شما نامرتب است؟ آیا متوجه می شوید که یادداشت های چسبناک تصادفی در سراسر خانه خود دارید؟ وقتی در مدرسه هستید، آیا برای پیدا کردن خودکار یا مداد فوراً تلاش می کنید؟ سازماندهی ممکن است فرآیندی خسته کننده به نظر برسد، اما سازماندهی می تواند از کارایی و بهره وری شما حمایت کند. همچنین می تواند به شما کمک کند دفعه بعد که جلسه ای دارید که برای آن عجله دارید و باید کلید ماشین خود را پیدا کنید کمتر استرس داشته باشید.

خودانگیختگی: همان‌قدر که می‌خواهیم دائماً برای انجام هر کاری که برای آن تلاش می‌کنیم انگیزه داشته باشیم، انگیزه معمولاً کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که ایجاد تعادل بین کار و استراحت ضروری است. خودانگیختگی ما را تشویق می‌کند نه تنها ابتکار عمل را به دست بگیریم، بلکه برای انجام وظایف نیز احساس انگیزه کنیم. دفعه بعد که کمی احساس بی انگیزگی کردید، ممکن است بخواهید فکر کنید و چیزی بیابید که به شما انگیزه می دهد. خواه رضایت از یک کار خوب انجام شده باشد، توانایی تماشای برنامه مورد علاقه خود بعد از شام، یا پذیرایی از خود در یک روز سرگرم کننده در ساحل، نشان دادن قدردانی از کار سخت شما می تواند به شما کمک کند تا برای ادامه به اهداف خود انگیزه داشته باشید.

مدیریت زمان: بدون درک مدیریت زمان، تمرین خود مدیریتی می تواند بسیار مشکل باشد. برخی از نمونه‌های مدیریت زمان ممکن است شامل ایجاد تقویمی باشد که تمام رویدادها و جلسات مهم شما را فهرست می‌کند. داشتن یک برنامه هفتگی که مرتباً با فهرست کارهایتان به‌روزرسانی می‌کنید، یا حتی فقط روی یک چیز در یک زمان کار کنید تا بتوانید انرژی خود را بر روی کار یا رویدادی که در دست دارید متمرکز کنید بدون اینکه احساس خستگی کنید.

خودمراقبتی: اگر اهداف خود مدیریتی مدیریت بهتر افکار، عواطف و اعمالمان باشد. تا بتوانیم در زندگی شخصی و حرفه ای خود پیشرفت کنیم. نمی توانیم این کار را بدون صرف زمان برای مدیریت استرس خود انجام دهیم و از خود قدردانی کنیم. و استراحت و بازی را در روزهای پرتنش خود بگنجانیم. به عنوان مثال، آیا تا به حال متوجه شده اید که بیش از 40 ساعت در هفته کار می کنید. در حالی که در زندگی خانوادگی و تعهدات اجتماعی دستکاری می کنید؟

اغلب اوقات، ممکن است متوجه شوید که مغز شما به هم ریخته است و برای انجام هر کاری مشکل دارید. خودمراقبتی یک راه ضروری برای مبارزه با احساس پرکاری و استرس است. خواه این محدودیت ها را در محل کار خود با همراهی نکردن وظایف خود به خانه، انجام 30 دقیقه ورزش چند بار در هفته، یا خوردن غذای خوشمزه در حین گذراندن وقت با عزیزانتان باشد. هر نوع مراقبت از خود می تواند ما را قادر سازد تا سبک زندگی متعادل و رضایت بخشی داشته باشید.

تنظیم احساسات: یک تمرین سالم خود مدیریتی این است که یاد بگیرید با احساسات خود هماهنگ باشید. به عنوان مثال، آیا قبل از ارائه در مدرسه مضطرب می شوید؟ آیا سرپرستی دارید که شما را کمی دیوانه کند؟ آیا چیزی در خانه یا محل کار وجود دارد که شما را کمی غمگین کند؟ در حالی که ممکن است پردازش احساسات اتلاف وقت به نظر برسد و زمانی که احساس ناراحتی یا ناراحتی می کنیم. برای خودمان وقت بگذاریم، بسیار مهم است که درک کنیم احساساتمان قبل از اینکه به چیزی بزرگتر ظاهر شوند چگونه بر ما تأثیر می گذارند.

اگر در مورد سخنرانی عصبی هستید، از یکی از اعضای خانواده یا همکلاسی خود بخواهید که به شما در تمرین کمک کند. آیا در محل کار از چیزی ناراحت هستید؟ سعی کنید با تیم کاری خود مکالمه داشته باشید یا در مورد آن در روزنامه بنویسید. آیا چیز دیگری باعث می شود در زباله ها احساس ناراحتی کنید؟ ممکن است بخواهید سعی کنید بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنید تا عزت نفس خود را تقویت کنید. یا شاید با یک دوست چت کنید تا احساس حمایت کنید. زمانی که متوجه شدیم برخی از احساسات زیربنایی ما چیست، می‌توانیم آن‌ها را بهتر مدیریت کنیم. و بنابراین، زمان و انرژی خود را دوباره بر روی آنچه مهم است متمرکز کنیم.

نوشته ای از کلینیک آنلاین روانشناسی

Therapy Center

02188015978

09334946711