رشد شخصی سلامت روان فردی

چگونه شاگرد بهتری در زندگی باشیم؟

چگونه شاگرد بهتری در زندگی باشیم؟: به عنوان یک روانپزشک، من این امتیاز را دارم که در ردیف اول بنشینم زیرا مردم از هر طبقه ای عمیق ترین افکار و احساسات خود را به من می سپارند. داستان زندگی آنها اطلاعات زیادی را در اختیار من قرار می دهد که در مجلات یا کتاب های درسی یافت نمی شود.

جامعه دستاورد محور ما با زرق و برق انباشت ثروت، شهرت و قدرت، زندگی مردم عادی را کمرنگ می کند. ورزشکاران ستاره، کارآفرینان موفق و حرفه ای ها را با عناوین در کنار نامشان بالا می برد، گویی آنها انسان های ناقصی نیستند که مانند بقیه ما مبارزاتی را تجربه می کنند.

با این حال، ما چیزهای زیادی برای یادگیری از افرادی داریم که در زندگی روزمره با آنها روبرو می شویم. لغزش‌های آن‌ها اگرچه دردناک است، اما ما را به یاد مین‌هایی می‌اندازد که از دید آشکار پنهان شده‌اند. هزینه عدم توجه دقیق، تکرار بی مورد همان اشتباهات است.

دستاوردهای آنها همچنین خرده هایی را پشت سر می گذارد که می تواند به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کند. مطالعه موفقیت آنها می تواند طرحی برای دستیابی به اهداف مورد نظرتان در اختیار شما قرار دهد.

به همین دلیل است که یادگیری مادام العمر مهم است. شما باید یک ناظر فعال باشید و از اطرافیان خود یاد بگیرید.

فضیلت فروتنی

چگونه می توانید شاگرد بهتری در زندگی شوید؟ با پرورش فضیلت فروتنی شروع می شود. جامعه ما که اغلب با ضعیف یا مطیع بودن اشتباه گرفته می شود، این فضیلت را به تمسخر می گیرد. با این حال، فروتنی می تواند کاتالیزوری برای رشد شخصی باشد.

فروتنی این است که بپذیریم شما انسانی ذاتاً شایسته هستید که از هیچ کس بهتر یا بدتر نیستید. هیچ مقدار ثروت، شهرت یا قدرتی وجود ندارد که شما را بالاتر از دیگران قرار دهد. همه ما انسان های فانی هستیم که در انتظار همان سرنوشت نهایی هستیم.

این فضیلت پادزهری برای خودشیفتگی است. خودشیفته ها که با احساس اغراق آمیز از خود و توانایی های خود مشخص می شوند، خود را همیشه حق به جانب می دانند. آنها اغلب سریع دیگران را کنار می گذارند، که مانعی برای ایجاد روابط بین فردی سالم است. وقتی فکر می کنید که همه چیز را می دانید، کمتر در معرض دید دیگران قرار می گیرید، چه رسد به اینکه از آنها یاد بگیرید.

در عین حال تواضع پادزهر شرم است. فروتنی توانایی ها، توانایی ها یا مهارت های شما را انکار نمی کند. با این حال، بر فرصت هایی برای رشد شخصی مانند نقاط کور و سوگیری ها تأکید می کند.

برخلاف خرد متعارف، که ارزش خود را مشروط به دستیابی به موفقیت شخصی می کند، فروتنی نتیجه معکوس دارد. این یک یادآوری قدرتمند برای شما است که ارزش شخصی شما بخشی ذاتی از انسانیت شماست.

فروتنی با در امان ماندن شما از نوسانات جنون آمیز بین خودشیفتگی و شرم، فضای لازم را برای تأمل در خود ایجاد می کند. این یک ارزیابی صادقانه از نقاط قوت و ضعف شما ارائه می دهد. تأثیر مثبت آن بر خودآگاهی به شما اجازه می دهد تا به نقاط کور، که قضاوت و تصمیم گیری ابری است، رسیدگی کنید.

شاگرد زندگی به این معناست که اشتباهات را بشناسید، مسئولیت را بپذیرید و بابت آنها عذرخواهی کنید. عذرخواهی با کیفیت بالا در ترمیم روابط موثر است.

4 راه برای پرورش فروتنی

تواضع می خواهد تا شاگرد زندگی بشی و بپذیری که چیزهای زیادی برای یادگیری داری. خبر خوب این است که می توان این فضیلت ضروری را توسعه داد. در اینجا چهار راه وجود دارد:

1. بازخورد را بپذیرید. فروتنی با باز بودن بازخورد ایجاد می شود. شما به دنبال درک و یادگیری از دیگران هستید. شما با دقت به حرف های دیگران گوش می دهید حتی اگر با همه چیزهایی که می شنوید موافق نباشید. حفظ ذهنیت کنجکاوی با مقداری از شفقت به خود می تواند به شما کمک کند تا برای دریافت بازخورد بازتر باشید.

2. کمک بخواهید. افرادی که موفق به کسب کمک می شوند، مشکل دارند. آنها بیشتر به توانایی های خود برای حل یک مشکل تکیه می کنند تا اینکه بپذیرند که به کمک نیاز دارند.

کمک خواستن نشانه فروتنی است. اینکه از خودتان انتظار داشته باشید که همه چیز را به تنهایی کامل کنید، غیرواقعی است. همچنین دیگران را از این فرصت برای احساس مفید بودن با مشارکت مثبت محروم می کند. تحقیقات نشان می دهد که ما میزان تمایل دیگران به کمک را دست کم می گیریم.

3. وقتی اشتباه می کنید بپذیرید. دفاعی شدن بعد از اشتباه آسان است. بدتر از آن، ممکن است اشتباهات خود را با ربط دادن به دیگران منحرف کنید، تاکتیکی که معمولاً توسط خودشیفته ها به کار می رود.

به یاد داشته باشید که هیچ کس کامل نیست. همه ما مرتکب اشتباهاتی شده ایم و به این اشتباه ادامه خواهیم داد. اعتراف به اشتباه نشانه شجاعت و درستکاری است که فقط شما را در نظر دیگران ارتقا می دهد.

4. دیگران را بشناسید. حقیقت این است که موفقیت لزوما همیشه به تنهایی رخ نمی افتد. افراد متعددی را در نظر بگیرید که در این راه به شما کمک کرده اند. بدون لطف و راهنمایی اعضای خانواده، مربیان، معلمان و همکاران به اهداف شخصی خود نمی رسید.

یک لحظه از آنها تشکر کنید. مشارکت آنها مسیر زندگی شما را تغییر داده است و همچنان نقش اساسی در موفقیت شما ایفا می کند.

به طور خلاصه، زندگی مملو از فرصت های یادگیری بی پایان است که می تواند به شما کمک کند نسخه بهتری از خودتان شوید. پرورش فضیلت انسانی  می تواند به شما کمک کند تا شاگرد زندگی شوید و از چنین فرصت هایی استفاده کنید.

نوشته ای از کلینیک آنلاین روانشناسی

Therapy Center

02188015978

09334946711