رشد شخصی سلامت روان فردی

چگونه ارزش های درونی ما سلامت ما را شکل می دهد؟

چگونه ارزش های درونی ما سلامت ما را شکل می دهد؟: به عنوان مثال، در سال 2005، مقاله ای در JAMA Internal Medicine گزارش داد که تنها 3 درصد از بیش از 153000 آمریکایی به طور معمول چهار عادت سبک زندگی سالم را انجام می دهند. یکی از مداوم ترین مشاهدات در تحقیقات اخیر بهداشتی، عملکرد ضعیف عادات بهداشتی اولیه در ایالات متحده است. سیگار نکشید، ورزش منظم (پنج مرتبه در هفته به مدت 30 دقیقه یا بیشتر)، حفظ شاخص توده بدنی طبیعی (18.5-25)، و مصرف پنج وعده به علاوه در هر سبزی در روز.

مطالعات

به سرعت تا سال 2016، و همین عادات بهداشتی دوباره توسط گروهی مستقل از محققان در مقاله ای که در مجموعه مقالات مایو کلینیک منتشر شد، مورد ارزیابی قرار گرفت. این بار تنها 2.7 درصد از 4745 آمریکایی به این توصیه های عادت سالم دست یافتند

برای دیدگاه، برخی از منابع باورنکردنی را که بین این مطالعات 2005 و 2016 برای کمک به آمریکایی‌ها در اتخاذ سبک زندگی سالم‌تر در دسترس قرار گرفت

در نظر بگیرید: تلفن‌های هوشمند، ردیاب‌های تناسب اندام، ساعت‌ها و حلقه‌های نظارت بر خواب، برنامه‌هایی برای بهبود تغذیه، کاهش وزن، ورزش و خواب، مصنوعی. سرویس‌های اطلاعاتی از طریق شرکت‌هایی مانند گوگل، اپل و آمازون، شرکت‌های سلامت مصرف‌کننده که داده‌های شخصی‌سازی شده درباره ژنتیک، نشانگرهای زیستی سلامت، و کمبود ویتامین‌ها را ارائه می‌دهند. و پادکست‌ها و کانال‌های یوتیوب که ساعت‌ها تقریباً نامحدود از اطلاعات سلامتی را برای هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد ارائه می‌دهند. به طور شگفت انگیز و ناامید کننده، به نظر می رسد که هیچ یک از این منابع تفاوتی ایجاد نمی کنند. با وجود دسترسی بی‌نظیر به اطلاعات و فناوری، تحقیقاتی مانند آنچه در بالا ذکر شد نشان می‌دهد. فردی که تصمیم می‌گیرد عادات سلامتی خود را در سال 2022 بهبود بخشد، شانس موفقیت بهتری نسبت به فردی که دهه‌ها قبل به همان هدف متعهد شده است، ندارد.

اما خبر بدتر می شود. در همان زمان، برای مثال، که این فناوری‌های اطلاعاتی و بهداشتی تأثیر بسیار کمی بر عادات بهداشتی در ایالات متحده نشان می‌دهند. داده‌های تغییر رفتار در رابطه با مداخلات دولت مانند گسترش اطلاعات روی برچسب‌های غذایی مواد غذایی و فهرست‌بندی کالری در منوی رستوران‌ها نیز هستند. ناامید کننده است. 3و تحقیقات در علوم روانشناسی مدتهاست که افسانه های مربوط به اراده و انگیزه را به عنوان رازهای تغییر رفتار درازمدت رد کرده است.

به طور خلاصه، تمرین عادات بهداشتی اولیه در ایالات متحده به طرز تکان دهنده ای کم است و حتی ممکن است در حال کاهش باشد. از آنجایی که این عادات بهداشتی مستقیماً در ایجاد بیماری‌های مزمن عمده مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و بیماری آلزایمر – که هزینه آن حدود 3.7 تریلیون دلار (تقریباً 20 درصد کل تولید ناخالص داخلی ایالات متحده) در سال است- هستند – مخاطرات معکوس کردن این روند رفتار سلامت به سختی می تواند بالاتر باشد. با این حال، با وجود نیاز فوری به بهبود، هیچ یک از بصری ترین راه حل ها موثر نیستند.

برای درک این نتایج متضاد، در نظر بگیرید که روشی که ما به دنبال تغییرات در عادات بهداشتی در قرن بیست و یکم هستیم، بسیار شبیه به کاهش آلودگی هوای ناشی از خودروها در قرن بیستم است. در مورد دوم، جامعه بر راه‌حل‌های تکنولوژیکی برای بهبود مصرف سوخت خودرو، عمر موتور و سیستم‌های اگزوز متمرکز شد. به موازات آن، دولت مقرراتی را برای افزایش بهره وری سوخت، حذف بنزین سرب دار و الزام آزمایش های مه دود وضع کرد.

اگرچه این تلاش ها با نیت خوبی انجام شد و تغییرات مثبتی را به همراه داشت. اما در قرن بیست و یکم مشخص شد که دستیابی به اهداف کاهش آلودگی هوای وسایل نقلیه نیازمند راه حل ریشه ای تری است: طراحی اساسی خود خودرو باید تغییر می کرد (مثلاً به برقی یا خودمختار).

علم رفتارشناسی

علم رفتاری نشان می‌دهد که برای دستیابی به تغییرات پایدار در عادات سلامتی من و شما به همان تغییر اساسی نیاز است. بر اساس این علم، تلاش برای اتخاذ عادات ورزشی یا تغذیه‌ای جدید از طریق فناوری، قدرت اراده یا اطلاعات به تنهایی شبیه به ریخته‌گری ماهیگیر است. شبکه های پیشرفته در یک اقیانوس بی آب یا کشاورز که بذرهای با تکنولوژی بالا را در خاک ضعیف می کارد. بهبودهای عمده اغلب مستلزم تغییرات در سطح پایه‌تری هستند. در مورد ما، تبدیل قصد و اهداف رفتاری سالم به عادات بهداشتی بلندمدت مستلزم آن است. که آنها به طور محکم در هویت سالم و محیط سالم ریشه داشته باشند. برای تغییر عادات سلامتی خود، ابتدا باید خودتان را تغییر دهید.

تصویر متن نحوه عملکرد تغییرات عادات بهداشتی را بر اساس علم شکل‌گیری عادت در مقابل نحوه انجام آن به طور معمول مقایسه می‌کند. در جامعه مصرف‌گرای ما، تغییرات بهداشتی عمدتاً از طریق کالاهای قابل فروش دنبال می‌شوند. اینها شامل فناوری‌های پوشیدنی، کتاب‌ها، برنامه‌های رژیم غذایی و ورزشی، عضویت در باشگاه، بازدید از مراقبت‌های بهداشتی، سمینارهای انگیزشی، مکمل‌ها و مربیان شخصی است. بسیاری از افراد با استفاده از این رویکردها تغییرات کوتاه مدت ایجاد می کنند. با این حال نرخ تغییر بلندمدت ضعیف است.

طبق علم عادت، رفتارهای جدید زمانی به عادت‌های پایدار تبدیل می‌شوند. که منعکس‌کننده باورهای اصلی درباره خودمان، ارزش‌های اصلی و تصویر ما از خود باشند – که گاهی اوقات «هویت» ما نامیده می‌شود.( محیط های فیزیکی و اجتماعی اطراف ما). تغییرات هویتی و محیطی دانه ها و خاک حاصلخیزی هستند که تغییر رفتار سلامتی می تواند در آنها ریشه دوانده باشد. اگرچه ممکن است هویت ها، روابط و محیط های فیزیکی سالم برای خرید در دسترس نباشد. اما از طریق یادگیری، تمرین و رشد شخصی قابل دستیابی هستند.

تشکیل هویت سالم‌تر و تغییر شکل محیط برای حمایت از این هویت جدید، نه سریع و نه ساده است. برای اکثر مردم، این فرآیند بیشتر شبیه سفری است که می تواند سال ها یا حتی بقیه عمر آنها ادامه داشته باشد. با این حال، آغاز این سفر را می توان همین امروز از طریق این شناخت که افراد کمی آگاهانه هویت خود را انتخاب می کنند، آغاز کرد. درعوض، باورها، ارزش‌ها و تصویر اصلی آن‌ها بیشتر از طریق والدین، مدارس و اوایل زندگی و تجربیات شکل‌دهنده آموزش داده می‌شود. معمولاً در اواخر زندگی است که توانایی‌های خود را برای خودنویسی، بازنویسی یا رها کردن گذشته کشف می‌کنیم. و جهان خود را – همانطور که شکسپیر نوشته است – به‌عنوان صحنه‌ای می‌بینیم که می‌توانیم نقش‌های زیادی روی آن بازی کنیم.

جمع بندی

آب همیشه سطح خود را پیدا می کند. به همین ترتیب، هویت شما – باورها و ارزش های اصلی شما – به ناچار از طریق عادات، روابط و سلامت جسمی و روانی شما شکل می گیرد. و همانطور که شکل آب را می توان با قرار دادن آن در ظرف جدید تغییر داد. عادات و کیفیت زندگی شما نیز می تواند با ارتقای تصویر خود تغییر کند. سلامتی شما به آن بستگی دارد.

نوشته ای از کلینیک آنلاین روانشناسی

Therapy Center

02188015978

09334946711