رشد شخصی سلامت روان فردی

چگونه به اهداف شخصی خود برسیم؟

چگونه به اهداف شخصی خود برسیم؟: توصیه های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا به اهداف رشد شخصی خود دست یابید – ورزش کنید، وزن کم کنید، قاطعانه تر شوید … این لیست ادامه دارد. اما بر کسی پوشیده نیست که مردم اغلب در رسیدن به این اهداف شکست می خورند، حتی زمانی که از توصیه های محکم پیروی می کنند. هیچ معجزه ای وجود ندارد. با این حال، زمانی که یاد بگیرید این توصیه خوب را با خودآگاهی دلسوزانه به کار ببرید، شانس موفقیت خود را افزایش می دهید – ترکیبی از خودآگاهی و شفقت به خود.

موانع و راه حل های درون شما

در حالی که برنامه های زیادی برای کمک به تغییر شما وجود دارد، موانع و راه حل های واقعی به همان اندازه – شاید بیشتر – در درون شما وجود دارد. ممکن است فکر کنید که نظم و انضباط ندارید یا به دلایل نامعلومی می خواهید خود خرابکاری کنید. ممکن است فکر کنید که آنچه را که لازم است ندارید. هر چه فکر می کنید، نحوه ارتباط شما با خودتان می تواند شانس شما را برای ایجاد تغییر افزایش دهد یا شما را به روش های قدیمی خود بازگرداند.

برای مثال، درست قبل از تمرین برنامه ریزی شده خود، تفاوت بین پاسخ دادن به خودتان را در نظر بگیرید:

الان حوصله ورزش کردن ندارم من فقط خیلی تنبلم من آن را یک روز دیگر انجام خواهم داد.

و-

الان حوصله ورزش کردن ندارم خوب است که چنین احساسی داشته باشم، اما مهم است که حداقل کمی تلاش کنم. شاید بتوانم فقط با انجام 5 دقیقه حرکات کششی انجام دهم. اگر آن موقع انرژی نداشته باشم، می توانم متوقف شوم و حداقل بدانم که تلاش کردم.

اگر نتوانستید ورزش کنید، تفاوت بین پاسخ دادن به خودتان را در نظر بگیرید:

من فقط تنبل هستم و نظم و انضباط ندارم. شاید روزی دیگر دوباره تلاش کنم.

و-

می‌دانم که ورزش نکردم چون واقعاً کم انرژی بودم، که منطقی است. اونوقت ورزش کردن سخته اما شاید بتوانم راهی برای ساختن یک روتین پیدا کنم. شاید بتوانم دوستی پیدا کنم که با او به طور منظم ورزش کنم.

رویکرد خودآگاهی دلسوزانه

در هر دو موقعیت، راه دوم ارتباط با خودتان، مبارزات شما را تشخیص می‌دهد و یک پاسخ مراقبتی و حمایتی ارائه می‌دهد. با توجه به این رویکرد خودآگاهی دلسوزانه، احتمال بیشتری وجود دارد که پیشنهاداتی را برای تغییر دنبال کنید، مانند پیدا کردن یک دوست ورزشی و برنامه‌ریزی زمان‌های منظم برای ورزش.

اهداف رشد شخصی شما هر چه باشد، دنبال کردن آنها مستلزم پافشاری است. اما ذاتاً در برخی روزها انگیزه بیشتری نسبت به روزهای دیگر خواهید داشت. همچنین، موقعیت‌های زندگی واقعی در مواقعی با موانع مواجه خواهند شد. اما هنگامی که آگاهی دلسوزانه دارید، می توانید از همدلی و شفقت برای ایجاد انعطاف پذیری لازم برای استقامت در رسیدن به هدف خود استفاده کنید.

نوشته ای از کلینیک آنلاین روانشناسی

Therapy Center

02188015978

09334946711