رشد شخصی سلامت روان

آیا انگیزه بیش از حد ارزیابی می شود؟

آیا انگیزه بیش از حد ارزیابی می شود؟: من اخیراً مصاحبه های پادکست زیادی انجام داده ام. سوالی که من خیلی بیشتر از چیزی که تصورش را می‌کردم می‌پرسیدم به این شکل است:

“میشل، انگیزه بیش از حد ارزیابی شده است، اینطور نیست؟”

به عنوان کسی که ارزش عینی انگیزه را هم در بین مشتریان مربیگری و هم در تحقیقات آکادمیک من (و در علم دیگران) دیده ام، پاسخ من صریح است: «مطمئناً نه! انگیزه برای اکثر مردم ضروری است.

این بی‌تأکید بر انگیزه، نشانه‌ای برای من است. به طور فزاینده‌ای، فکر می‌کنم این گرایش به کاهش نقش انگیزه در حمایت از تغییرات پایدار در شیوه‌های زندگی سالم ممکن است از سوی کارشناسان یا متخصصان تغییر رفتار ناشی شود که نمی‌دانند چگونه به مردم کمک کنند تا نوع انگیزه‌ای را پرورش دهند که تصمیم‌های منسجم را هدایت می‌کند.(تغییر پایدار)

این نگرش قابل درک است. اگر کسی قدرت واقعی انگیزه را زمانی که به یک محرک روزانه عمیقاً قانع کننده برای تصمیم گیری های سالم تبدیل می شود، مشاهده نکرده باشد، منطقی است که باور کنیم که خود انگیزه باید بیش از حد ارزیابی شود.

این چیزی است که من معتقدم: مانند هر زمینه‌ای، جهان‌بینی ما تعیین می‌کند که چگونه جهان را ببینیم، انتظار داریم چه اتفاقی بیفتد، اعمال ما (یا عدم کنش‌ها) و آنچه باور داریم ممکن است.

بنابراین، وقتی نوبت به حفظ تغییرات سالم در رفتارهای خودمراقبتی مانند ورزش و غذا خوردن می‌رسد، کیفیت انتخاب‌های ما، و در نهایت نتایجی که به دست می‌آوریم، با آنچه معتقدیم برای ایجاد تغییر پایدار در رفتار باید انجام دهیم تعیین می‌شود. .

یادگیری تشخیص

چگونه می توانید به مصرف کننده اندیشمندتری از توصیه های تغییر رفتار تبدیل شوید تا بهتر بتوانید تشخیص دهید که آیا این توصیه برای نیازهای تغییر منحصر به فرد شما مناسب است یا خیر؟ با پرسیدن چند سوال از خود شروع کنید:

داستان تغییر رفتاری که به من می گویند چیست؟ آیا اجرای این استراتژی‌ها شرایط ایده‌آلی را در نظر می‌گیرد؟ یا اینکه فضایی را برای واقعیت کثیف و غیرقابل پیش بینی بسیاری از ما در درون آن زندگی می کنیم؟

آیا به من گفته می شود که یک تکنیک خاص تغییر رفتار در انواع مختلف رفتارها به همان اندازه خوب عمل می کند؟ در نظر بگیرید که چیزی که به شما کمک می کند هر شب نخ دندان بکشید. بعید است که به طور مداوم از نظر فیزیکی فعال باشید.

آیا این داستان توسط تحقیقات منتشر شده پشتیبانی می شود؟ ارزش بسیاری از داستان‌های تغییر رفتار تنها بر قول مشکوک «عقل سلیم» استوار است.

اگر این داستان توسط تحقیقات منتشر شده پشتیبانی می شود، دو سوال مهم بپرسید: (1) آیا این تحقیق در میان افرادی انجام شده است که زندگی مشابه من دارند؟ (2) آیا تحقیق دارای نتایج کوتاه مدت است یا بلندمدت؟

آیا در گذشته چیزی شبیه به این استراتژی را امتحان کرده ام؟ اگر چنین است، آیا برای من در درازمدت کار کرده است یا باید از نو شروع کنم؟

وقتی تجربه زندگی خودم و دوستان و خانواده‌ام را در نظر می‌گیرم. به نظر می‌رسد این استراتژی تغییر رفتار می‌تواند در برابر تغییرات مکرر اولویت‌هایی که زندگی روزمره اغلب می‌خواهد مقاومت کند؟

من می خواهم به صراحت بگویم که مانند همه زمینه ها، همه کارشناسان و متخصصان تغییر رفتار دارای باورهایی هستند که بر سؤالاتی که در تحقیقات خود می پرسیم. آنچه تحقیقات بعدی ما نشان می دهد و در نهایت توصیه هایی که به افراد، سازمان ها و رسانه ها می دهیم، تأثیر می گذارد. و رسانه ها

بنابراین، مهم است که در مورد اعتقاداتمان شفاف باشیم تا مردم بتوانند پایه و اساس توصیه های ما را درک کنند.

 

ایجاد تغییرات پایدار

آنچه من معتقدم از طریق چیزهایی که در تحقیقات مداومی که من و دیگران انجام می‌دهم، مربیگری و زندگی شخصی خودم یاد می‌گیرم، تکامل می‌یابد. با این حال در زیر باورهای اصلی من در مورد چگونگی ایجاد تغییرات پایدار در رفتارهای سبک زندگی آمده است:

در حالی که آنها از جنبه های مهمی با یکدیگر متفاوت هستند. تغییرات در خوردن و ورزش بسیار متفاوت از هر تغییر دیگری در رفتار است. من معتقدم توصیه هایی که ارتباط منحصر به فرد خوردن و ورزش با “کاهش وزن” (و احساسات منفی رایج مرتبط با آن) را نادیده می گیرند. احتمالا افراد را در یک چرخه باطل شکست نگه می دارد.

تغییر پایدار در خوردن و ورزش برای بسیاری از ما نمی تواند اتفاق بیفتد مگر اینکه باورها و رابطه خود را با این رفتارها تغییر دهیم. تاکتیک‌ها (مانند «از کوچک شروع کن») مهم هستند، اما آنها فقط نوک کوه یخ با تغییر پایدار هستند.

تحقیقات روی دانشجویان دانش ما را در مورد تغییر رفتار ارتقا می دهد. اما شرایط زندگی و مسئولیت‌های روزانه دانشجویان متوسط به‌شدت کاربرد این تحقیق را برای ایجاد تغییر پایدار برای کسانی از ما که مشاغل تمام‌وقت کار می‌کنند و/یا مراقبت از کودکان، والدین یا دیگران را کاهش می‌دهند.

اکثر افرادی که به تغییرات پایدار در رفتارهای سبک زندگی دست می یابند. باید بدانند که چگونه رفتارهای خود را در حالی که ماهیت پویای روزهای خود را پشت سر می گذارند حفظ کنند. تاکتیک هایی داشته باشند که ذاتاً منعطف هستند و معتقدند “موفقیت” ماندن در سفر در طول زمان است. نه اینکه هر بار ضربه زدن به بولسی.

برای انجام انتخاب‌های روزانه که به نفع خودمراقبتی، رفاه و سلامتی است، افراد به انگیزه شخصی مرتبط و قانع‌کننده برای انجام آن‌ها نیاز دارند. به دلیل روش‌های سنتی که ما به صورت اجتماعی اجتماعی شده‌ایم در رفتارهایی مانند خوردن و ورزش، بسیاری از ما یاد نگرفته‌ایم. که این نوع انگیزه عمیقاً قانع‌کننده داشته باشیم. در واقع، در اعماق وجود، بسیاری از ما می خواهیم از ورزش کردن و خوردن به روش های عمدی تر خودداری کنیم. اما خبر خوب این است که تغییر دادن انگیزه آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. در واقع، بسیار آسان است. (اگر به نحوه انجام این کار علاقه دارید. این مقاله منتشر شده یا اولین کتاب من را بخوانید. که روش های تبدیل ورزش از یک کار سخت به یک هدیه، بدون عرق کردن را نشان می دهد.)

همانطور که در سخنرانی هایم می گویم: هیچ چیز برای همه صادق نیست. بنابراین، در حالی که من این باورها را در مورد آنچه که به موفقیت بیشتر در تغییر پایدار کمک می کند، دارم. همچنین می دانم که برخی از افراد (اقلیتی) وجود دارند که می توانند. با استفاده از تاکتیک های بسیار متفاوتی مانند خرد خالص یا ایجاد عادت، تغییر را حفظ کنند.

نتیجه نهایی؟ این به هر یک از ما بستگی دارد که به طور انتقادی درباره آنچه می شنویم فکر کنیم که چگونه رفتار خود را تغییر دهیم . تا تشخیص دهیم که آیا این توصیه واقعاً با آنچه می دانیم در مورد خود و زندگی خود صادق است مطابقت دارد یا خیر؟.

نوشته ای از کلینیک آنلاین روانشناسی

Therapy Center

02188015978

09334946711