سلامت روان فردی

از دست دادن جاذبه: از گیر افتادن در علل دست بردارید

از دست دادن جاذبه: از گیر افتادن در علل دست بردارید: اخیراً، من با بسیاری از درمانگران در مورد کار موثرتر با مراجعانی صحبت کرده ام که در حال از دست دادن جذابیت نسبت به شریک خود هستند، و یک سوال وجود دارد که بارها و بارها شنیده ام: “اگر از دست دادن چه می شود؟ جذابیت به شریک دیگر مربوط می شود که سبک زندگی ناسالمی دارد؟

در تجربه من، این مکانی است که درمانگران در این مکان بسیار متداول هستند. من مطمئناً می‌توانم دلیل آن را بفهمم، اما با این وجود، تمرکز بر روی این موضوع که دقیقاً چرا مراجع شما به شریک زندگی خود علاقه ندارد. به احتمال زیاد شما را به جایی که می‌خواهید نمی‌رساند.

وقتی اینطور گیر می‌کنم، همیشه خودم را به این نقطه برمی‌گردانم: یک هدف خوب باید در توان مراجع شما برای رسیدن به آن باشد. این بدان معناست که نمی‌تواند مربوط به بدن، عادات، طرز فکر یا هر چیز دیگری که تحت کنترل مستقیم مراجع شما نیست باشد. انتخاب هدفی که مربوط به رفتار شخص دیگری باشد. دستوری برای ناتوانی، ناامیدی و رنجش است – و این چیزی نیست که من برای شما یا مراجع شما می خواهم.

اینجاست که موضوع “از دست دادن جذابیت” شروع به گیج کننده می کند. مراجع شما ممکن است نزد شما بیاید و بگوید “من می‌خواهم جذب شریکم شوم”، اما وقتی عمیق‌تر می‌شوید. متوجه می‌شوید که منظور آنها این است: “می‌خواهم ظاهر یا رفتار شریکم تغییر کند.”

چند دلیل وجود دارد که درمانگران در اینجا گیر می کنند. آنها ممکن است با مراجع که جذابیت خود را از دست می دهد همدلی کنند. آنها همچنین ممکن است بر این باور باشند که سبک زندگی شریک زندگی ناسالم است و نگران آن باشند. اما هیچ یک از این عوامل واقعاً به هدف شریک مربوط نمی شود. و تمرکز روی آنها احتمالاً مشتری شما را ضعیف می کند و هر دوی شما را گیر می کند.

“من می خواهم شریک زندگی من تغییر کند” یک هدف موثر نیست. اما «من می‌خواهم جذابیت بیشتری برای شریکم تجربه کنم» می‌تواند بسیار قابل دستیابی باشد. اگر مراجع شما مایل باشد برای تغییر برخی چیزها در درون خود تلاش کند. تفاوتش را می بینی؟

 

این ممکن است شامل کار مراجع شما برای موارد زیر باشد:

خود را بیشتر به روی احساسات مثبت در مورد شریک زندگی خود باز کنید و زمان کمتری را صرف تمرکز بر روی احساسات منفی کنید

عمیقاً به این فکر کنید که آنها چه معنایی از ظاهر شریک زندگی خود می دهند. و آیا مایلند روش های دیگری برای تفکر در مورد ظاهر خود در نظر بگیرند یا خیر.

ظرفیت آنها را برای درگیر شدن و تجربه لذت حسی و انرژی شهوانی افزایش دهید

درگیر فرآیند بهبود زخم ها و ناامیدی های گذشته شوید

مشخصات بسته به مراجع شما متفاوت خواهد بود، اما در هر صورت، آنها باید روی آنچه که قدرت تغییر دادن دارند تمرکز کنند.

ممکن است از خود بپرسید “اگر شریک مراجع من واقعاً علاقه مند به تغییر سبک زندگی خود باشد چه؟” خوب، این کاملاً خوب است. و شما می توانید آنها را در این فرآیند حمایت کنید. اما این هنوز یک هدف برای آنها است، نه یک هدف برای مراجع شما. علاوه بر این، اگر آنها فقط به این دلیل که احساس می کنند تحت فشار هستند یا ترس از دست دادن رابطه را دارند. علاقه مند به ایجاد این تغییر هستند، تمرکز دوره درمان روی تغییر آنها، خطر ایجاد رنجش جدی یا حتی یک بن بست را در پی دارد که ممکن است منجر به عدم اقدام محافظتی از خود شود. ، دقیقاً همان چیزی که شریک نمی خواهد.

کار کردن با مراجع برای کمک به آنها برای تأثیرگذاری بر تجربه جذب خود، تنها می تواند به توانمندسازی، انعطاف پذیری و انعطاف پذیری بیشتر در رابطه منجر شود. بدن ما به ناچار در طول زمان تغییر می‌کند – چه چیزهایی در توسعه توانایی تجربه جذابیت برای شریک زندگی‌تان دوست نداریم. مهم نیست که زندگی چه تغییری در مسیر شما ایجاد می‌کند؟

نوشته ای از کلینیک آنلاین روانشناسی

Therapy Center

02188015978

09334946711