رشد شخصی سلامت روان فردی

دانش وعلم جدید امید و امیدواری

دانش وعلم جدید امید و امیدواری: اپیدمی افسردگی و اضطراب در بین تمام گروه های سنی در همه مکان ها در سراسر جهان وجود دارد که غم و اندوه، استرس و نگرانی به اوج خود رسیده است. بر اساس گزارش 2022 جهانی احساسات گالوپ، روند این وضعیت در حال بدتر شدن است.

گزارش گالوپ سه گرایش مهم و نگران کننده را برجسته می کند:

افراد تجربیات منفی بیشتری دارند و تجربیات مثبت کمتری دارند.

استرس، غم و نگرانی در بالاترین سطح ثبت شده خود هستند.

مردم احساس آرامش نمی کنند و کمتر از هر زمان دیگری در تاریخ شادی را تجربه می کنند.

این بدان معناست که ابزارهایی که روانشناسی از بدو پیدایش استفاده کرده است، ابزارهایی هستند که نتوانسته اند ما را آماده کنند. تقریباً 80٪ از افراد مبتلا به افسردگی عود می کنند. علیرغم همه چیزهایی که ما به آن پرداخته ایم، 80 درصد از افرادی که افسرده می شوند دوباره افسرده می شوند. کلید درک این موضوع این است که چگونه اثرات درمان گزارش می شود و میزان عود مورد توجه قرار می گیرد. نرخ عود (معیار کسانی که به نظر می رسد درمان شده اند، بهبود یافته اند یا تسکین یافته اند) از میزان موفقیت درمان مهم تر است. فقط به این دلیل که درمان افسردگی یا اضطراب موثر بوده به این معنا نیست که پس از تکمیل درمان به کمک آن ادامه می دهد. شما می توانید یک اثر درمانی خوب و در عین حال میزان عود بالا داشته باشید.

همانطور که گزارش گالوپ نشان می دهد – هیچ چیز پیشگیرانه ای برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط انجام نشده است. تحقیقات جدید و روش‌های تفکر در مورد آنچه مورد نیاز است نشان می‌دهد که امیدی وجود دارد – به معنای واقعی کلمه. علم جدید امید و امیدواری ظرفیت تغییر روند را دارد. نکته کلیدی این است که دقیقاً بفهمید امید چیست، چه چیزی آن را منحصر به فرد می کند و انجام آن برای شما کارساز است.

امید تنها احساس مثبتی است که برای فعال شدن نیاز به منفی یا عدم اطمینان دارد. بدون تیرگی، جرقه امید روشن نمی شود. ما بدون غم نیازی به امید نداریم. افراد کم امید متوجه نمی شوند که منفی بافی یا عدم قطعیت فراخوانی برای اقدام است – چیزی که می تواند درک آنها از یک موقعیت را تغییر دهد. درک آنها از شرایط ثابت است، و باعث می شود که مکرراً روی موارد منفی تمرکز کنند و خودشان را به چالش نکشند. در مقابل، افراد امیدوار می دانند که امید، تنظیم ادراک به سمت باور به کنترل آینده است. آنها معتقدند که یک نتیجه مثبت در آینده ممکن است، همراه با میل به آن نتیجه. آنها به دنبال راه هایی برای پرورش احساسات مثبت و در عین حال سرگرم کننده هستند. آنها روابط را گرامی می دارند و برای دستیابی به اهداف خود به دنبال حمایت خواهند بود. افراد با امید زیاد برای چالش های زندگی آماده می شوند و نتیجه تحقیقاتی است که نشان می دهد آنها زندگی طولانی تر، شادتر و سالم تری خواهند داشت.

در بیشتر موارد، حوزه روانشناسی در درجه اول بر کاهش علائم – نه درمان علل – و جلوگیری از عود پس از درمان علائم متمرکز شده است. مطالعات عمده متاآنالیز موافق هستند که برای انجام این کار، ما به مداخلات درمانی بهتری نیاز داریم که عود را کاهش دهد. برای ایجاد مداخلات درمانی مؤثرتر، ما به روش‌های متفاوتی برای تفکر در مورد مشکل نیاز داریم. با این حال، ما چراغ قوه‌هایی را که روشن نمی‌شوند به جای آنهایی که همچنان می‌درخشند، مطالعه کرده‌ایم.

این رویکرد جدید به افراد کمک می کند تا با کمک به آنها برای تجربه احساسات مثبت بیشتر، تغییراتی ایجاد کنند. آنها این کار را در حالی انجام می دهند که یاد می گیرند منفی گرایی را کاهش دهند. مطالعات مکررا نشان می دهد که این مداخلات مثبت ممکن است موثرترین روش در سراسر جهان باشد.

افکار منفی و مثبت معمولاً در هنگام استرس و نگرانی نامتعادل هستند. تصور کنید آن افکار منفی مانند سنگریزه هستند و افکار مثبت مانند پر. ما به‌عنوان یک گونه جان سالم به در برده‌ایم، زیرا یاد گرفته‌ایم چگونه نگران باشیم – بنابراین چیزی وجود دارد که دانشمندان آن را تعصب منفی می‌نامند. ما به ترس از آنچه ممکن است به نحوی به ما صدمه بزند کشیده شده ایم. با گذشت زمان، ما بر نگرانی تاکید کرده‌ایم و احساسات مثبت اندکی بیش از بی‌اهمیتی صرف شده‌اند. ما در مورد آنها معطل نمی شویم. به طور معمول، ما به نگرانی در مورد چیز بعدی در لیست خود برمی گردیم. سوال این است: آیا پرها می توانند تعادل را در مقیاس ایجاد کنند؟ آیا آنها می توانند آن را در جهت مثبت سوق دهند؟ پاسخ کوتاه این است که بله، اما در ابتدا، شما به پرهای زیادی نیاز خواهید داشت.

رویکردهای پزشکی و سنتی درمان افکار منفی را از الاکلنگ زدند و سنگریزه ها را از روی هم انباشته نکردند، اما هیچ کاری برای افزودن به پرها انجام نمی دهند. ما عود می کنیم زیرا هیچ چیز مثبتی به قسمت پر اضافه نشده است.

این بدان معناست که روانشناسی مثبت و امید می تواند نیمی دیگر از معادله را ارائه دهد. طراحی شده برای کار با رویکردهای درمانی پزشکی، سنتی و جایگزین، افزودن مثبت‌اندیشی به زندگی ما فرصتی برای ترکیب یافته‌های روان‌شناسی مثبت‌نگر در جعبه ابزار است – نه اینکه سعی کنیم چیزهایی را که وجود دارد جایگزین کنیم.

هنگامی که می دانید چگونه با حذف افکار منفی ترازو را متعادل کنید، با اضافه کردن مثبت بودن بیشتر آنها را از خود دور نگه می دارید. به عبارت دیگر، این رویکرد به شما یاد می دهد که چگونه امیدوار باشید. این راز پشت کسانی بود که عود نکردند: آنها دائماً احساسات مثبت را اضافه می کردند. و با یادگیری حذف منظم افکار، احساسات، رفتارها و باورهایی که آنها را افسرده می‌کردند و اضافه کردن آن‌هایی که مثبت‌اندیشی را افزایش می‌دادند، یاد گرفتند که چگونه امیدوار بمانند.

اگر می خواهید کمی امید به زندگی خود بیافزایید، در اینجا سه کاری وجود دارد که می توانید برای شروع انجام دهید:

1. از اهداف خرد استفاده کنید. اهدافی را تعیین کنید که به شما امکان می دهد ظرف 20 یا 30 دقیقه یا حتی تا 2 ساعت به نتیجه برسید. اهداف خرد (به عنوان مثال، پاسخ دادن به 3 ایمیل در 20 دقیقه آینده، نوشتن 500 کلمه در 2 ساعت آینده، شستن ظروف و تمیز کردن آشپزخانه در 30 دقیقه آینده) راه هایی هستند که به شما کمک می کنند تمرکز خود را حفظ کنید. اهداف خرد رضایت و لذت را از دستیابی به یک هدف فراهم می کنند.

2. در هر فرصتی که دارید نسبت به دیگران قدردانی کنید و هر روز را با شناسایی سه رویداد خاص که به خاطر آنها سپاسگزار هستید مرور کنید و آنها را در دفتر خاطرات خود بنویسید. سپاسگزاری اغلب به عنوان ملکه فضیلت ها یاد می شود و فواید ابراز آن باعث افزایش شادی، سلامتی و رضایت از زندگی و همچنین کاهش احساسات منفی و عملکرد مشکل ساز می شود. زیرا می تواند باعث افزایش شادی، سلامتی و رضایت از زندگی شود. انجام همزمان این افزایش و کاهش، یکی از مداخلات عالی برای ارتقای امید است.

3. در نهایت راه هایی برای مهربانی پیدا کنید. مهربان بودن بخشی از یک حلقه بازخورد است که توسط احساسات مثبت ایجاد می شود و بهزیستی را تسهیل می کند. همانطور که اسکات آدامز پیشنهاد می کند: به یاد داشته باشید، چیزی به نام مهربانی کوچک وجود ندارد. هر عملی موجی بدون پایان منطقی ایجاد می کند.

نوشته ای از کلینیک آنلاین روانشناسی

Therapy Center

02188015978

09334946711