سلامت روان

استراتژی های کاربردی در هنگام استرس جهت افزایش امید

استراتژی های کاربردی در هنگام استرس جهت افزایش امید: اگر این روزها احساس غمگینی، استرس، غمگینی یا کمی بیکاری دارید، دست خود را بالا ببرید؟ تو تنها نیستی. بر اساس گزارش جهانی عواطف ۲۰۲۲ گالوپ، افراد تجربیات منفی بیشتری دارند و تجربیات مثبت کمتری دارند، استرس، نگرانی و غم در بالاترین سطح خود هستند و افراد کمتر احساس آرامش و شادی می کنند.

کمک به مردم برای مدیریت استرس بخشی از کار زندگی من است، اما من از فشار بیش از حد مصون نیستم. من اخیراً در تلاش بوده ام – برای ایجاد تعادل بین تک فرزندی و مالکیت کسب و کار، پردازش مرگ تکان دهنده شوهر دوستم بر اثر سرطان پانکراس (که تنها چهار ماه پیش تشخیص داده شد)، و مدیریت غیرقابل پیش بینی بودن بیماری روانی در یکی از اعضای نزدیک خانواده.

هنگامی که احساس می کنید تحت فشار هستید، تصور اینکه تجربه در نهایت منجر به نوعی رشد می شود، در لحظه ممکن است دشوار باشد. با این حال، توانایی فکر کردن به روشی امیدوارکننده در هنگام پردازش استرس می تواند به بهبودی شما کمک کند. محققان در مورد اینکه امید یک فرآیند است یا یک نتیجه بحث کرده اند. یک احساس یا یک سبک تفکر؛ و حتی اینکه آیا امید با گشودن فرصت‌های جدید زندگی را بهبود می‌بخشد یا آن را با از دست دادن اطلاعات واقعی از دست می‌دهد (مناظره‌ای که در برنامه مورد علاقه‌ام، تد لاسو به‌طور مفصل مطرح شد، با تعدادی از طرفداران که معتقدند این امید است که شما را می‌کشد. “بر خلاف اعتقاد ثابت تد به کلمه “باور”) محقق امید، دکتر سی آر اسنایدر اغلب امید را با این عبارت توصیف می کند: “شما می توانید از اینجا (جایی که اکنون هستید) به آنجا برسید (جایی که می خواهید باشید). او معتقد بود که زندگی از هزاران نمونه تشکیل شده است که در آنها فکر می کنید و می فهمید که چگونه از نقطه A به نقطه B برسید.

این پنج استراتژی به شما کمک می کند ذهنیت امید را فعال کنید.

از اهداف خرد استفاده کنید. برخی از محققین امید را به عنوان فرآیندی مرتبط با هدف گذاری توصیف می کنند. به هر حال، اگر می‌خواهید وضعیت فعلی را ترک کنید تا به آینده‌ای متفاوت برسید، اهداف کمک می‌کنند. وقتی احساس استرس کرده اید، به یاد داشته باشید که حرکت رو به جلو از هر نوعی که باشد اغلب کمک می کند. کاری که می توانید انجام دهید تا در 20 یا 30 دقیقه به “برد” برسید؟ این می تواند به سادگی تمیز کردن آشپزخانه یا پاسخ دادن به چند ایمیل باشد. سپس آن حرکت را در چالش مورد نظر اعمال کنید.

هدفی بزرگتر از خود ایجاد کنید. هدف بزرگتر از خود، کمتر به اهداف عینی شما مربوط می شود، مانند کار کردن در تعداد ساعات معینی. بلکه بیشتر در مورد اینکه چگونه خود را در جامعه خود می بینید (که می تواند در شرکت، خانواده یا جامعه بزرگتر شما باشد). وقتی افراد به اهداف بزرگتر از خودشان متصل می شوند، امیدوارتر، کنجکاوتر، سپاسگزارتر و الهام بخش تر می شوند. جای تعجب نیست که آنها همچنین رفاه و رضایت بیشتری از زندگی خود نشان می دهند. این سه سوال به شما برای شروع کمک می کند.

چه تغییری می خواهید ایجاد کنید؟

می‌خواهید چه نوع تأثیر مثبتی بر اطرافیانتان داشته باشید؟

کدام ماموریت در زندگی یا در محل کار شما را بیشتر الهام می بخشد؟

مسیرها و موانع را شناسایی کنید. اگرچه این ممکن است عجیب به نظر برسد، بخش مهمی از فرآیند امید، شناسایی مسیرهای خاص به سمت وضعیت آینده، به علاوه موانع است. اگر از صرف نکردن زمان کافی با فرزندانتان استرس دارید، برخی از راه‌ها ممکن است روزهای پنجشنبه زودتر از موعد کار را ترک کنید، برای تعطیلات کوتاهی برنامه‌ریزی کنید یا شب‌ها کتاب‌های بیشتری را با آنها بخوانید. برخی از موانع ممکن است مشغله مداوم در محل کار یا برنامه ریزی در مورد برنامه های مدرسه و رویدادهای ورزشی باشد که وقت گرانبهای عصر را مصرف می کند. هنگامی که موانع را شناسایی کردید، می توانید برای آنها (یا اطراف آنها) برنامه ریزی کنید. من این تمرین مسیرها/موانع را دوست دارم زیرا شما را مجبور می کند واقع بینانه فکر کنید.

این سوال را بپرس. اگر استرس دارید و به مرحله بعدی فکر می‌کنید یا به تصمیم مهمی فکر می‌کنید، از خود بپرسید: «آیا کاری که می‌خواهم انجام دهم گامی به سوی آن چیزی است که مهم است یا از آن فاصله می‌گیرم؟» این سوال امید و انعطاف پذیری را فعال می کند زیرا شما را تحت کنترل قرار می دهد. شما باید تصمیم بگیرید که چگونه به جلو بروید یا نه.

رمزهای عبور خود را تغییر دهید. بعد از خواندن مقاله ای در مورد پسری که می خواست همسرش را بعد از طلاقشان ببخشد شروع به صحبت در مورد این تکنیک کردم. او رمز عبور خود را به بخشش تغییر داد و آن را بسیار مفید یافت که دوباره از این تکنیک برای ترک سیگار استفاده کرد. این کار به این دلیل کار می‌کند که نوعی آغازگر است – کمک به فعال کردن فرآیندهای ناخودآگاه (فرآیندهایی که نیاز به کنترل آگاهانه ندارند) برای تسهیل دستیابی به هدف و خود تنظیمی.

یکی از دوستانم رمز عبور خود را به سپاسگزاری تغییر داد. مدتی بعد از انجام این کار، او شغل خود را از دست داد. او گفت که این به او کمک کرد تا با احساسات منفی و سایر پیامدهای روانی مقابله کند، زیرا مجبور بود هر روز چندین بار هنگام تایپ رمز عبور خود به موارد سپاسگزاری فکر کند.

من با تد لاسو در مورد امید موافقم. امید، آرزو و نادیده گرفتن واقعیت‌های هر آنچه که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید نیست. تشخیص این که مسیرهای متعددی برای رسیدن به یک راه حل وجود دارد، درک این موضوع است که موانعی وجود خواهد داشت، اما اعتقاد به این که شما در مورد چگونگی آشکار شدن همه آن نظر دارید. این قدرت است.

نوشته ای از کلینیک آنلاین روانشناسی

Therapy Center

02188015978

09334946711