سلامت روان

تحقیقات جدید: قارچ جادویی ممکن است افسردگی را کاهش دهد

تحقیقات جدید: قارچ جادویی ممکن است افسردگی را کاهش دهد: تحقیقات جدید دیویس و همکارانش که در شماره می 2021 مجله JAMA Psychiatry منتشر شد. نشان داد که درمان با کمک سیلوسایبین در درمان افسردگی موثر است.

قبل از بحث در مورد روش ها و یافته های مطالعه، من به طور خلاصه در مورد استفاده های تفریحی و بالینی سیلوسایبین صحبت خواهم کرد.

موارد استفاده از سیلوسایبین (قارچ جادویی)

قارچ های سیلوسایبین که به آن قارچ جادویی یا “shrooms” نیز می گویند، روانگردان و توهم زا هستند. آنها معمولاً به صورت خوراکی مصرف می شوند (به عنوان مثال، خام، خشک، دم کرده در چای). بسته به عوامل مختلف – دوز، قدرت قارچ، سلامت جسمی و روانی فرد، سابقه قبلی مصرف مواد، وضعیت ذهنی و شرایط، مصرف این دارو ممکن است با اثرات فیزیکی و روانی متفاوتی همراه باشد.

اثرات خنثی یا مثبت ممکن است شامل آرام بخش، آرامش، احساس خوب بودن، احساس سبکی یا سنگینی، تحریف زمان، تغییرات ادراکی (مثلا حساسیت بیشتر به موسیقی یا نور)، تجربه بینش های عمیق، و تجربیات عرفانی باشد. اثرات منفی ممکن است شامل تعریق، اضطراب، لرزش، تغییرات خطرناک در فشار خون و ضربان قلب، پارانویا، حالت تهوع، استفراغ، و توهمات و فلاش بک های آزاردهنده (حتی روزها/ماه ها بعد رخ می دهد) باشد. هنگامی که افراد واکنش های بسیار بدی مانند توهمات شدید و وحشتناک را تجربه می کنند، گفته می شود که آنها “سفر بد” دارند.

اثرات سیلوسایبین معمولا کمتر از یک ساعت پس از مصرف شروع می شود و می تواند تا شش ساعت و گاهی بیشتر ادامه داشته باشد.

اگرچه قارچ سیلوسایبین معمولاً برای مقاصد تفریحی مصرف می شود. اما علاقه روزافزونی به استفاده از آنها برای درمان بیماری های روانی مانند اعتیاد به تنباکو، اختلال مصرف الکل و به ویژه افسردگی مقاوم به درمان وجود دارد. پژوهشی که در زیر بررسی شد، اثرات درمان با کمک سیلوسایبین را برای افسردگی با شدت متوسط بررسی کرد.

بررسی سیلوسایبین برای افسردگی

این تحقیق – یک کارآزمایی تصادفی شده و کنترل شده در لیست انتظار – در بالتیمور، در مرکز تحقیقات روانی و آگاهی جانز هاپکینز انجام شد. مشخصات نمونه: 24 شرکت کننده: 16 زن، 22 سفید; میانگین سنی 40 سال با میانگین 22 سال افسردگی.

از 27 شرکت کننده که در ابتدا ثبت نام کردند، 24 نفر درمان ها و ارزیابی ها را تکمیل کردند. از میان آنها، 13 نفر به طور تصادفی در یک گروه درمان فوری و 11 نفر در لیست انتظار قرار گرفتند. پس از هشت هفته، شرکت‌کنندگانی که در لیست انتظار بودند، همان درمانی را دریافت کردند که در گروه درمان قرار داشتند. شرط لیست انتظار به عنوان راهی برای کنترل بهبود علائم غیر مرتبط با مداخله سیلوسایبین استفاده شد.

درمان هشت هفته به طول انجامید و شامل دو تجویز سیلوسایبین در طول روز (با فاصله حدود 1.6 هفته) بود. دوزهای مورد استفاده 20 میلی گرم در 70 کیلوگرم و 30 میلی گرم در 70 کیلوگرم بود.

در طول این جلسات درمانی به کمک سیلوسایبین، به شرکت کنندگان آموزش داده شد که دراز بکشند و سعی کنند بر تجربیات درونی خود تمرکز کنند. ماسک خواب و موسیقی برای تسهیل بازتاب درونی استفاده شد.

ارزیابی ها شامل سابقه پزشکی، نوار قلب و آزمایش خون بود. علاوه بر این، معیارهای شخصیت (پرسشنامه ارزیابی شخصیت)، افسردگی به عنوان مثال، پرسشنامه افسردگی بک II، پرسشنامه سلامت بیمارو اضطراب (به عنوان مثال، مقیاس درجه بندی اضطراب همیلتون) به دست آمد.

معیار پیامد اصلی مقیاس رتبه بندی GRID همیلتون برای افسردگی (GRID-HAMD) بود که جنبه های مختلف افسردگی مانند خلق افسرده، اضطراب، احساس گناه، اختلالات خواب و اشتها و تمایل به خودکشی را ارزیابی می کند. نمرات این معیار نشان دهنده شدت افسردگی است.

یک پاسخ بالینی قابل توجه به سیلوسایبین به عنوان کاهش 50٪ یا بیشتر در نمرات GRID-HAMD از پایه تعریف شد. بهبودی علائم به عنوان نمره بالاتر از 7 (که نشان دهنده عدم افسردگی است) تعریف شد. توجه: نمرات 8-16 در GRID-HAMD نشان دهنده وجود افسردگی خفیف، امتیاز 17-23 نشان دهنده افسردگی متوسط و نمرات بالاتر از 24 نشان دهنده افسردگی شدید است.

درمان افسردگی با کمک سیلوسایبین: نتایج

میانگین نمره پایه GRID-HAMD شرکت کنندگان در این مطالعه 22.8 (با انحراف معیار 3.9) بود که نشان دهنده افسردگی متوسط بالا است.

در گروه درمان فوری، میانگین نمرات GRID-HAMD از 23 به 8.0 و 8.5 (نشان دهنده افسردگی بسیار خفیف)، به ترتیب یک و چهار هفته پس از درمان کاهش یافت.

اندازه اثر به دست آمده بسیار بزرگ بود:

هفته اول پس از درمان: D = 2.5; فاصله اطمینان 95%، 1.4-3.5; P <0.001.

هفته چهارم پس از درمان: D = 2.6; فاصله اطمینان 95%، 1.5-3.7; P <0.001.

برای مقایسه، نمرات افسردگی در شرایط لیست انتظار تغییر قابل توجهی نسبت به خط پایه (یعنی افسردگی متوسط بالا) نداشت.

بخش قابل توجهی از شرکت کنندگان در گروه درمان به یک پاسخ بالینی قابل توجه دست یافتند: 71 درصد، یک هفته پس از جلسه سیلوسایبین، و 71 درصد، چهار هفته پس از جلسه سیلوسایبین. از نظر بهبودی علائم افسردگی، این درصدها به ترتیب 58 درصد و 54 درصد بود.

نتایج مشابهی با استفاده از پیامدهای ثانویه (مثلاً نمرات اضطراب) پیدا شد که تفاوت‌های آماری معنی‌داری را بین گروه‌های درمان و فهرست انتظار نشان می‌دهد.

نتایج مثبت

به طور خلاصه، این مطالعه نشان داد که درمان افسردگی با کمک سیلوسایبین با اثرات ضد افسردگی قابل توجه و پایدار همراه است.

اگرچه این یک تحقیق کوچک بود، اما اندازه اثر بزرگ بود – بیش از چهار برابر اندازه اثر داروهای ضد افسردگی معمولی – که نشان می‌دهد درمان افسردگی با کمک سیلوسایبین منطقه‌ای است که ارزش توجه تحقیقات بیشتری را دارد.

این مهم است زیرا درمان‌های مرسوم برای افسردگی – مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)، مهارکننده‌های بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین (SNRIs)، و روان‌درمانی‌هایی مانند درمان شناختی رفتاری (CBT) – به همه بیماران مبتلا به افسردگی کمک نمی‌کنند. در واقع، افسردگی مقاوم به درمان رایج است.

اجازه دهید با مقایسه مختصری از سیلوسایبین با کتامین، یک داروی تجزیه کننده که مانند سیلوسایبین، اخیراً به دلیل استفاده بالقوه آن در مدیریت افسردگی مقاوم به درمان مورد توجه تحقیقاتی قرار گرفته است، پایان دهم.

چگونه مقایسه می کنند؟ نه تنها سیلوسایبین پتانسیل اعتیاد کمتری نسبت به کتامین دارد. بلکه به نظر می رسد اثرات ضد افسردگی سیلوسایبین به همان سرعت رخ می دهد. در حالی که به طور قابل توجهی طولانی تر نیز باقی می ماند.

به طور خاص، بر خلاف اثرات ضد افسردگی کتامین، که معمولا کمتر از دو هفته طول می کشد. اثرات ضد افسردگی سیلوسایبین در این تحقیق به نظر می رسد حداقل چهار هفته طول بکشد. در واقع، بیش از 70 درصد از شرکت کنندگان هنوز در آن زمان پاسخ بالینی قابل توجهی را نشان می دادند.

خبر خوب این است که به نظر می رسد هر دوی این داروها به تسکین علائم افسردگی کمک می کنند. این که آیا سیلوسایبین برای انواع دیگر افسردگی و سایر گروه‌های بیماران نیز انتخاب بهتری است. و آیا مزایای بالقوه درازمدت آن بر خطرات و عوارض جانبی آن بیشتر است یا خیر، سؤالاتی برای تحقیقات آینده است.

نوشته ای از کلینیک آنلاین

Therapy Center

02188015978

09334946711