سلامت روان

مزایای دفاع از خود در مراقبت های بهداشتی

مزایای دفاع از خود در مراقبت های بهداشتی: من اخیراً تحت تأثیر توانایی برخی افراد برای قوی بودن و دفاع از خود در مراقبت های بهداشتی قرار گرفته ام . کاری که انجام آن برای بسیاری از ما ممکن است آسان نباشد. با این حال، مهم است که تلاش کنیم تا بر اساس علائم، نگرانی‌ها، اولویت‌ها و شرایط پزشکی، مراقبتی را دریافت کنیم. که به بهترین وجه با نیازهای ما سازگار است.

چرا ممکن است این یک مسئله باشد؟ برخی از افراد از رویارویی و زیر سوال بردن یا به چالش کشیدن افرادی که آنها را به عنوان شخصیت های معتبر می دانند. از جمله پزشکان، می ترسند. اما این یک رویکرد مفید نیست؛ رابطه مراقبت‌های بهداشتی ما باید یک رابطه مشارکتی باشد که در آن شنیده می‌شویم. مورد احترام قرار می‌گیریم و نظرات خود را داریم.

در حالی که پزشکان متخصصان آگاه در مراقبت های بهداشتی هستند، بیماران باید در پرسیدن سؤالات و ارتباط آزاد با آنها به عنوان شرکای مراقبت ما احساس راحتی کنند. به عنوان یک مشارکت بدون خصومت یا مطالبه به آن نگاه کنید. علاوه بر نشان دادن مهارت‌ها و توصیه‌های حرفه‌ای، باید انتظار داشته باشید که ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما گوش کند و توجه کند. همدل، فهمیده و محترم است. قضاوت کننده یا رد کننده نیست؛ و در تصمیم گیری مشترک شرکت می کند. داشتن این انتظار ممکن است برای بسیاری از افراد مفهوم جدیدی باشد.

تاثیرمثبت ارتباط متقابل بیمار و درمانگر

موفقیت هر درمانی، به ویژه در سلامت روان، به ارتباط خوب و ایجاد یک رابطه قابل اعتماد با ارائه دهنده ای بستگی دارد که برای شما مناسب است. همه با هم خوب نیستند، بنابراین من شما را تشویق می‌کنم که از اطرافیان خود بپرسید و با چند پزشک مصاحبه کنید تا زمانی که فردی را پیدا کنید که فکر می‌کنید می‌توانید با او کار کنید.

سعی کنید در پرسیدن سؤالات از ارائه دهنده خود، به خصوص در مورد تشخیص، آزمایشات، درمان ها و مراقبت کلی خود، مطمئن تر شوید. پزشک شما احتمالا از آن استقبال خواهد کرد! بدانید که پرس و جو در مورد آموزش و سوابق حرفه ای او، زمینه های مورد علاقه و تخصص بالینی، مسائل فرهنگی و زبانی، هماهنگی مراقبت شما با سایر ارائه دهندگان، روش پرداخت و پذیرش بیمه درمانی شما اشکالی ندارد.

من شما را تشویق می‌کنم وقتی چیزی را نمی‌فهمید صحبت کنید و سؤال بپرسید – فرآیندی که در تصمیم‌گیری مشترک انتظار می‌رود. اما انجام این کار ممکن است برای بسیاری از ترس اینکه «احمق» به نظر برسند، ناخوشایند باشد. بنابراین ممکن است چیزی مانند این بگویید: “به من کمک کنید هدف این آزمایش یا دارو و اینکه چگونه تفاوت ایجاد می کند.” ماهیت تصمیم‌گیری مشترک در این است که شما، بیمار، وضعیت شما، آزمایش‌های تشخیصی توصیه‌شده، و مدیریت درمانی آن وضعیت را به‌وضوح، به زبان ساده، درک کنید. همه به‌گونه‌ای که با ترجیحات، ارزش‌ها و ترجیحات شما سازگار باشد.

من شما را تشویق می کنم که صحبت کنید و قاطعانه تر باشید تا مطمئن شوید که خدمات مورد نظر را دریافت می کنید، چیزی که دوباره برای بسیاری ناخوشایند است. این ممکن است در زمینه برنامه ریزی قرار ملاقات ها متناسب با برنامه کاری شما باشد. در نظر گرفتن نام تجاری در مقابل داروهای ژنریک و جایگزین های مقرون به صرفه. اطمینان حاصل کنید که پزشک به هر علائمی که برای شما نگران کننده است توجه صمیمانه ای دارد، حتی اگر آنها اضطراب محور باشند. شناخت علائم خود، از جمله درد، و تنظیم یک ارزیابی مناسب و برنامه مدیریت درمانی. این ممکن است به این معنی باشد که هر دوی شما آماده دریافت نظرات و توصیه های یک متخصص یا مشاور هستید.

حمایت از خود در مرگز درمانی با برقراری ارتباط

اگر به هر دلیلی در بیمارستان بستری شوید، جایی که پرستاران بستری، دستیاران و ارائه دهندگان به سختی کار می کنند. اما شما را به عنوان پزشک اصلی تان نمی شناسند، ممکن است حمایت از خودتان، یا حمایت از خودتان نیز مشکل ساز شود. در حمایت از خود، ممکن است مجبور شوید به آنها توضیح دهید که چرا یک داروی خاص مصرف می کنید و نه یک داروی جایگزین، چگونه زمان مصرف آن دارو ممکن است مهم باشد و چه چیزی برای شما مهم است.

فقط تصور نکنید که چنین چیزهایی همیشه روشن هستند. بیمارستان ها رویه های خاصی برای اطمینان از کارایی و ایمنی دارند – با این حال هنوز فضایی برای بحث و مذاکره در مورد جنبه های خاصی از مراقبت شما وجود دارد. وظیفه شما این است که به پزشکان بستری خود در درک دلایل معتبر شما برای یک درخواست یا انتظار خاص کمک کنید.

یکی از مزایای مثبت صحبت کردن برای خودتان این است که باعث افزایش حس عزت نفس، اعتماد به نفس و توانمندسازی شخصی شما می شود. می‌توانید به این افتخار کنید که می‌دانید توانسته‌اید از طرف خودتان یک موقعیت پیچیده را با موفقیت مدیریت کنید و به خاطر آن وضعیت بهتری دارید.

نوشته ای از کلینیک آنلاین

Therapy Center

02188015978

09334946711