سلامت روان

ضبط‌های ویدیویی ممکن است به تشخیص بیماری‌های روانی کمک کند

ضبط‌های ویدیویی ممکن است به تشخیص بیماری‌های روانی کمک کند: در طی چند سال گذشته، پیشرفت قابل توجهی در درک بهترین روش ادغام فناوری در حوزه روانپزشکی صورت گرفته است. محققان در حال توسعه ابزارهای جدیدی برای تشخیص دقیق تر و کارآمدتر و درمان شرایط با استفاده از داده های دیجیتال از رسانه های اجتماعی، فعالیت های جستجوی آنلاین، ابزارهای پوشیدنی و فناوری های نوظهور مانند پزشکی بیوالکترونیک هستند.

هدف بیشتر این تحقیق ارائه اطلاعات عینی تر به پزشکان و بیماران برای بهبود ارائه مراقبت و نتایج است. برخلاف پزشکی که می‌تواند ارزش آزمایشگاهی یا اشعه ایکس را برای تعیین توصیه‌های درمانی بررسی کند. مراقبت‌های بهداشت روانی بسیار بیشتر به داده‌های گزارش‌شده توسط خود متکی است که بسیار ارزشمند است اما می‌تواند نادرست نیز باشد.

مطالعه ای در مورد استفاده از داده های سمعی و بصری برای اهداف تشخیصی

یکی از پیشرفت های هیجان انگیزی که من و همکاران در حال بررسی آن بوده ایم این است. که چگونه از داده های سمعی و بصری (حرکت صورت و صدا) برای کمک به فرآیند تشخیص استفاده کنیم. مطالعه اخیر منتشر شده در JMIR Mental Health نتایج امیدوارکننده‌ای را در استفاده از این ویژگی‌ها برای توسعه الگوریتم‌های یادگیری ماشین نشان می‌دهد. که ممکن است به پیش‌بینی افرادی که دارای اختلالات طیف اسکیزوفرنی (SSD) و مبتلایان به اختلال دوقطبی (BP) هستند، با درجات بالایی از دقت کمک کند.

89 شرکت کننده بین 15 تا 35 سال در این مطالعه ثبت نام کردند، و 146 مصاحبه فیلمبرداری و ضبط شد، حالات چهره و صدا (لحن، زیر و بمی و غیره) ضبط شد. از شرکت‌کنندگان خواسته شد در مورد غذای مورد علاقه‌شان به ما بگویند، درباره یک برنامه تلویزیونی یا فیلمی که اخیراً تماشا کرده‌اند. صحبت کنند، هر چیزی که شرکت‌کنندگان را وادار کند تا هر چقدر که دوست دارند آزادانه صحبت کنند. داده‌های صوتی و حرکت صورت استخراج و برای توسعه الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای شناسایی ویژگی‌های متمایز و مشترکات در میان شرکت‌کنندگان در مطالعه استفاده شد.

جالب اینجاست که قوی‌ترین سیگنال‌هایی که مردان با SSD را از مردان دارای BD جدا می‌کنند. از ویژگی‌های صورت گرفته شده‌اند، در حالی که قوی‌ترین سیگنال‌ها برای زنان از ویژگی‌های صوتی مشتق شده‌اند. هم برای مردان و هم برای زنان، شرکت‌کنندگان با SSD نسبت به شرکت‌کنندگان مبتلا به اختلال دوقطبی، که یکی از ماهیچه‌های لازم برای شکل‌دهی لبخند است. بیشتر احتمال دارد عضله صورت که مسئول کشیدن گوشه لب‌هایشان است را فعال کنند.

این تحقیق هیجان‌انگیز است زیرا یافته‌ها نشان می‌دهد که استخراج و تجزیه و تحلیل داده‌های سمعی و بصری ممکن است اطلاعات بالینی ارزشمندی را ارائه دهد. از یک رویکرد تشخیصی مطمئن‌تر حمایت کند و راه را برای مراقبت بهتر هموار کند.

در حالی که هنوز تحقیقات بیشتری وجود دارد که باید انجام شود، پتانسیل یکپارچه سازی داده های سمعی و بصری می تواند روزی روشی را که پزشکان سلامت روان در تشخیص و مراقبت از بیماران انجام می دهند. تغییر دهد و پزشکی شخصی سازی شده سریعتر و دقیق تر را ممکن کند.

نوشته ای از کلینیک آنلاین

Therapy Center

02188015978

09334946711