سلامت روان

بحث و بررسی اختلال افسردگی دو قطبی توسط یک روانپزشک

بحث و بررسی اختلال افسردگی دو قطبی توسط یک روانپزشک: TM: می توانید آب را روی آتش بیندازید و خاموش می شود. بنابراین می‌توانید داروها را روی کسی بریزید و این کار باعث کاهش سرعت او می‌شود، اما بیرون کشیدن کسی از افسردگی واقعاً سخت است.

ML: اگر یک کشتی سقوط کند، نجات آن واقعاً سخت است.

علائمی که باید به آنها توجه کرد تا مداخله زودهنگام ممکن شود

: TM درست است. حتی با این مرحله، با تشخیص علائم اولیه کم، می توانید کشتی را قبل از اینکه زیر آب قرار بگیرد، بگیرید. چیزهایی مثل پرخوابی فرض کنید حالت عادی شما هشت ساعت است، و اکنون ده ساعت می‌خوابید و همیشه خسته هستید، نمی‌خواهید جایی بروید، شروع به گوشه‌گیری کنید و با خود فکر کنید: “چه فایده ای دارد؟” و داشتن این نوع افکار و نگه داشتن الگوی افکار و خلق و خوی در یک دفتر خاطرات می تواند به شما کمک کند که ببینید چه زمانی این اتفاق می افتد. هرچه زودتر مداخله کنید، احتمال اینکه آنقدر بد نشود بیشتر است.

ML : اینها برای به دست آوردن بینش عالی هستند. از آنجایی که قطب ها در دوقطبی مخالف هستند، افراد ممکن است علائم بالا و پایین را تجربه کنند و حتی متوجه نباشند که به هم مرتبط هستند.

افسردگی تک قطبی، اختلال سیکلوتیمیک و افسردگی دوقطبی

TM: این نکته بسیار خوبی است. تشخیص افسردگی آسان‌تر است، بنابراین ممکن است ببینند که زمان‌ها و زمان‌های خوبی وجود دارد که اوضاع واقعاً بد است، و آرزو می‌کنند که آرزو کنند بیشتر اوقات احساس بهتری داشته باشند.

با این اوصاف، تشخیص تفاوت بین اختلال سیکلوتایمیک – در جایی که پایین‌ها آنقدر پایین نیستند و اوج‌ها آنقدر زیاد نیستند – و فردی که افسردگی تک قطبی مکرر دارد، می‌تواند دشوار باشد. افسردگی مدت زیادی طول می کشد و از بین می رود. آنها آنقدر به کم بودن عادت می کنند که وقتی کم شدن از بین می رود، باعث می شود فکر کنند چیزی اشتباه است و احتمالاً شیدایی می شوند.

ML: دلم می‌شکند که فکر کنم کسی می‌تواند برای این مدت کوتاه باشد. این برای من چیز بزرگی بود که سرم را دور خودم بچرخانم، اما تفاوت بین روان پریشی و روان پریش چیست؟

TM: من احساس می کنم که بسیاری از مردم همین سوال را دارند، اما روان پریشی و روان پریشی ارتباطی ندارند.

روان پریشی فاصله گرفتن از واقعیت است. مردم در تشخیص اینکه چه چیزی واقعی است و چه چیزی واقعی نیست مشکل دارند. این می تواند به شکل توهمات بصری، توهمات شنیداری، باور چیزهایی باشد که درست نیستند مانند توطئه ای برای کاشت چیپس در سر مردم و همه ما توسط بیگانگان کنترل می شویم. بعضی ها واقعاً به این چیزها اعتقاد دارند. یک فرد معمولی می داند که این امکان پذیر نیست. روان پریشی می تواند بیماری خود مانند اسکیزوفرنی باشد.

از سوی دیگر، روان‌پریشی یک ساختار روان‌شناختی است. تشخیص نیست در روان‌پریشی، افراد دارای مجموعه خاصی از ویژگی‌های شخصیتی هستند که سه مورد از آنها عبارتند از:

فقدان شدید همدلی یا عدم توانایی در همدلی با مردم.

واکنش عاطفی کم عمق، که به آن عاطفه سطحی نیز گفته می شود، بنابراین آنها خیلی گویا نیستند، نه زیاد و نه کم.

ظرفیت پشیمانی نیست آنها می توانند به مردم صدمه بزنند و آسیب برسانند، سیستم را فریب دهند و در مورد آن احساس بدی نداشته باشند – شاید حتی احساس کنند که حق دارند – بدون پشیمانی.

رؤسای سازمان‌ها می‌توانند ویژگی‌های روان‌پریشی بالایی داشته باشند، زیرا این ویژگی‌ها می‌توانند افراد را برای بالا رفتن از نردبان موفقیت در مزیت قرار دهند.

چرا افراد مبتلا به دوقطبی باید به الگوهای خواب خود اهمیت دهند؟

ML: آیا بین دوقطبی I و اختلالات خواب همبستگی وجود دارد؟ افراد مبتلا به دوقطبی برای بهبود خواب خود چه کاری می توانند انجام دهند؟ در مرحله افسردگی، آنها ساعت های زیادی می خوابند، در مقایسه با دو ساعت در مرحله شیدایی. بیماران ممکن است توجیه کنند و بگویند: “من فقط به خوابی که از دست داده ام می رسم”، برخلاف تلاش برای یکنواخت کردن این چرخه های خواب. چرا باید اهمیت بدهند؟

TM: آنها باید مراقب باشند زیرا خواب یک شاخص بسیار حساس از وضعیت اختلال خلقی آنها است، به این معنی: با شیدایی، افراد تمایل به خواب کمتری دارند. اگر به خود اجازه دهید فقط آنچه را که نیاز دارید بخوابید، محرومیت شما از خود تغذیه می کند و شیدایی را تغذیه می کند. مانند افزودن مایع سبک تر به زغال چوب است، یا طوفانی که روی آب گرم می گذرد طوفان را تقویت می کند.

کم خوابی دوره شیدایی را تقویت می کند. کسی می تواند روز بعد احساس پرانرژی و تیزبینی بیشتری داشته باشد، اما اگر به همین منوال ادامه دهد، ممکن است اکنون حتی کمتر بخوابد و سپس یک روز را بدون خواب بگذراند و سپس به مسابقات می روند، شیدایی کامل.

نوشته ای از کلینیک آنلاین

Therapy Center

02188015978

09334946711