سلامت روان کودک و نوجوان

7 مورد فعالیت موثر برای کودکان با سرعت پردازش آهسته

7 مورد فعالیت موثر برای کودکان با سرعت پردازش آهسته: بچه‌هایی که سرعت پردازش پایینی دارند ممکن است. برای همگام شدن با فعالیت‌های سریع مشکل داشته باشند. هنگامی که آنها خود را با همسالان خود در فعالیت هایی که به زمان واکنش سریع و تفکر سریع نیاز دارند مقایسه می کنند. متوجه می شوند که انجام چند فعالیت برای آنها زمان بیشتری می برد. در نتیجه، بچه‌هایی که سرعت پردازش پایینی دارند ممکن است نخواهند در فعالیت‌های گروهی با همسالان خود مانند انواع خاصی از ورزش‌ها و بازی‌های ویدیویی شرکت کنند.

به عنوان مثال، در ورزش‌هایی مانند فوتبال، چوگان یا بسکتبال، بچه‌هایی که سرعت پردازش پایینی دارند. ممکن است برای همگام شدن با سرعت حرکت ثابت، تغییر موقعیت‌ها و انتقال از بازی حمله به دفاع دشوار باشد. بچه‌هایی که سرعت پردازش پایینی دارند ممکن است برای همگام شدن با سرعت بازی‌های پرطرفدار اکشن و تیراندازی اول شخص تلاش کنند. شوخی در حین درگیر شدن با گروه های بزرگی از همسالان یا پیگیری مکالمات سریع نیز ممکن است مشکل ساز باشد. سرعت پردازش آهسته ممکن است کودکان را از انجام بازی های آنلاین چندنفره با دوستان خود منصرف کند. یا باعث شود که آنها به عنوان هم تیمی در زمین بازی در یک بازی احساس طرد شدن کنند.

روش تام برادی برای بهبود سرعت پردازش

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد می توان از بازی ها و فناوری برای بهبود سرعت پردازش استفاده کرد. به عنوان مثال، تام بردی به دلیل پایبندی خود به ابزار TB12 Brain HQ شناخته شده است. فن آوری هایی مانند تام بردی شواهد قانع کننده ای دارند که می توانند بر سرعت پردازش در دنیای واقعی تأثیر بگذارند (اسمیت و همکاران، 2009).

در مورد بردی، او بدون شک همیشه قادر به پردازش سریع اطلاعات بوده است. در نتیجه، آموزش او ممکن است تنها یک ثانیه بیشتر برای تصمیم گیری به او فرصت دهد. اما برای بچه‌ها (و بزرگسالان) که مشکلات دیرینه‌تری با سرعت پردازش کند دارند، این فناوری‌های نوظهور ممکن است فضای بیشتری را برای بهبود ارائه دهند. فراتر از ابزارهای آموزش مغز، شواهد فزاینده ای نیز وجود دارد که نشان می دهد بازی های ویدیویی اکشن و معمایی محبوب می توانند سرعت پردازش را افزایش دهند (Pallavicini et al., 2018).

متأسفانه، بازی‌های ویدیویی که مهارت‌های لازم برای بهبود سرعت پردازش را تمرین می‌کنند. برای آن دسته از کودکانی که بیشترین سود را از آنها می‌برند، جذاب نیستند. این بچه ها ممکن است در حین انجام یک بازی ویدیویی معمایی که محدودیت زمانی برای ماموریت های خاص دارد، ناامید شوند. آنها همچنین ممکن است زمانی که در حال انجام یک بازی اکشن هستند. که در آن به طور مکرر خود را یک قدم از همسالان خود عقب تر می بینند، دلسرد شوند. شاید بهتر باشد بازی‌ها و برنامه‌هایی را پیدا کنید که از سرعت پردازش کندتر پشتیبانی می‌کنند و سپس از آنجا بسازید.

شاید مهم‌تر این باشد که به بچه‌هایی که سرعت پردازش پایینی دارند کمک کنیم. تا فعالیت‌هایی را پیدا کنند که سرعت در آن‌ها اهمیت کمتری نسبت به عمدی دارد. خوشبختانه، فعالیت‌های زیادی وجود دارد که سرعت پردازش پایین در آن‌ها می‌تواند برای بچه‌ها یک دارایی باشد. کمک به کودکان برای شناسایی مناطقی که می توانند با همسالان خود تعامل داشته باشند. و به خاطر رویکرد متفکرانه خود پاداش بگیرند، می تواند مفید باشد. این فعالیت‌ها همچنین می‌توانند نقشی در آماده‌سازی برای مشاغل آینده داشته باشند. که در آن سرعت پردازش آهسته با عملکرد تداخلی نداشته باشد و در عوض ممکن است یک دارایی باشد.

7 مورد فعالیت موثر برای کودکان با سرعت پردازش آهسته

با همسالان معاشرت کنید. بچه‌هایی که سرعت پردازش پایینی دارند اغلب شنونده‌های صبور هستند. یکی از مهم ترین کارهایی که بچه هایی با سرعت پردازش پایین می توانند انجام دهند. این است که برای گوش دادن به دیگران وقت بگذارند. تبدیل شدن به یک مکالمه‌گر، تفکر عمیق درباره چیزها و به اشتراک گذاشتن آن ایده‌ها با دیگران می‌تواند. در ایجاد روابط و ارتباط با دیگران موثر باشد.

یک هنرمند خلاق شوید. ساختن هنر (به جز آنچه معلم هنر در مدرسه نیاز دارد) معمولاً محدودیت زمانی ندارد. صبر، انعطاف پذیری، خلاقیت و ابراز وجود به بهترین وجه با سرعت خود انجام می شود.

بازی های ویدیویی را انتخاب کنید که در جهان های باز هستند. بازی ویدیویی Minecraft را در حالت خلاقانه بازی کنید. این بازی sandbox به بازیکنان اجازه می‌دهد تا جهان را کاوش کنند

آنچه را که مورد علاقه‌شان هستند ایجاد کنند و در صورت انتخاب آن‌ها را اصلاح کنند. هیچ محدودیت زمانی یا نیازی به سرعت وجود ندارد (اگرچه برخی از بچه ها ممکن است دوست داشته باشند برای همیشه بازی کنند.

در پروژه های ساختمانی شرکت کنید. اینها می توانند ماجراجویی های دنیای واقعی مانند ساختن قلعه یا قفسه کتاب باشند. یا با لگوها، بلوک ها و سایر اسباب بازی های ساختمانی بازی کنید. اینها برخی از بهترین اسباب‌بازی‌ها برای بچه‌ها با سرعت پردازش پایین هستند. زیرا محدودیت زمانی وجود ندارد و می‌توانند از تخیل خود در بازی با آن‌ها استفاده کنند، نه اینکه برنامه خاصی را دنبال کنند.

ورزش هایی را انتخاب کنید که حمله را از دفاع جدا می کند. این می تواند تقاضا برای انتقال سریع و تصمیم گیری سریع را کاهش دهد. بیسبال، فوتبال و سافت بال ممکن است در این زمینه مناسب باشند.

در ورزش هایی شرکت کنید که به آرامی یا با سرعت فردی حرکت می کنند. نمونه های خوب شامل مسابقات گلف، بولینگ و دوومیدانی مانند پرش با نیزه، چکش و پرش طول است.

نوشته ای از کلینیک آنلاین روانشناسی

Therapy Center

02188015978

09334946711