سلامت روان

تاثیر افزایش دما ( گرمایش کره زمین ) بر سلامت روان ما

تاثیر افزایش دما ( گرمایش کره زمین ) بر سلامت روان ما: بر اساس گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی، جولای 2022 یکی از گرم ترین ماه های ثبت شده بود. این ششمین گرم ترین جولای از زمان شروع ثبت دما در ایالات متحده در 143 سال پیش بود. علاوه بر این، دمای شبانه در ماه به بالاترین سطح ثبت شده خود در تاریخ رسید.

این افزایش دماها منجر به انواع پیامدها از جمله ذوب شدن یخچال های طبیعی، چالش هایی برای کشاورزان، و تأثیرات بر حیات وحش می شود. ممکن است تعجب کنید که بدانید این دماهای بالاتر نیز اثرات مضری بر سلامت روان ما دارند.(تاثیر افزایش دما ( گرمایش کره زمین ) بر سلامت روان ما)

مطالعات

یک مطالعه سیستماتیک که تابستان گذشته در مجله Environment International منتشر شد. شواهدی را در مورد قرار گرفتن در معرض گرما و پیامدهای سلامت روان ارائه می‌کند. این اطلاعات از 53 مطالعه که سوابق بیمارستانی را در طول موج گرما مورد بررسی قرار داده بودند، ترکیب می کند. محققان افزایش قابل توجهی در مراجعات به بیمارستان و اورژانس به دلیل مشکلات سلامت روان و مرگ و میر ناشی از شرایط سلامت روان در طول موج گرما دریافتند. به طور خاص، هر بار که درجه حرارت یک درجه سانتیگراد افزایش می یابد. مرگ و میر ناشی از سلامت روان 2 درصد افزایش می یابد.

گرمای شدید به احتمال زیاد به مشکلات سلامت روان مرتبط با سوء مصرف مواد و اختلالات شناختی مانند زوال عقل کمک می کند. مرگ و میر ناشی از بیماری های روانپزشکی قبلی در مقایسه با سایر شرایط از قبل موجود در طول موج گرما سه برابر می شود. با افزایش دما، خطر خودکشی نیز افزایش می یابد.

افراد مسن در طول موج گرما با بیشترین خطر مشکلات روانی روبرو هستند. به احتمال زیاد به این دلیل که بدن آنها توانایی کمتری برای مدیریت استرس دارد. افرادی که در مناطق آب و هوایی گرمسیری و نیمه گرمسیری زندگی می کنند نیز در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

یک مطالعه جدیدتر که در ماه فوریه در JAMA Psychiatry منتشر شد، افزایش 8 درصدی مراجعه به بخش اورژانس را برای مشکلات سلامت روان در گرم ترین روزهای سال در مقایسه با خنک ترین روزها نشان داد. این مطالعه نشان داد که با افزایش دما، احتمال اینکه افراد برای آسیب رساندن به خود، مصرف مواد، اضطراب و اختلالات خلقی به بیمارستان مراجعه کنند، بیشتر است.

و اما علت چیست؟

متخصصان پزشکی دقیقاً نمی دانند، اما شواهدی وجود دارد که دمای بالاتر بر مواد شیمیایی مغزبه ویژه سطح سروتونین و دوپامین تأثیر می گذارد که به تنظیم خلق و خو، عملکرد شناختی و توانایی ما برای انجام کارهای پیچیده کمک می کند. دمای بالاتر همچنین منجر به تحریک پذیری و ناراحتی روانی می شود که از عوامل موثر در سوءمصرف مواد و خودکشی است. همچنین شواهد واضحی وجود دارد که قرار گرفتن در معرض دمای بالا بر عملکرد شناختی تأثیر منفی می‌گذارد، که احتمالاً افزایش بستری شدن در بیمارستان برای زوال عقل را توضیح می‌دهد.

هوای بسیار گرم خواب را نیزمختل می کند. مشکلات خواب تقریباً با تمام مشکلات سلامت روان مرتبط است و همچنین منجر به تحریک پذیری، ناامیدی و خلق و خوی ضعیف می شود. به همین دلیل است که دمای بالاتر در طول شب تهدیدی جدی برای سلامت روان ما است.

اثرات گسترده تغییرات آب و هوایی به سلامت روان ما نیز می رسد. یافتن راهی برای حفظ خونسردی، به ویژه در شب هنگام خواب، مهم است، به ویژه برای افرادی که در معرض خطر بالاتر ابتلا به مشکلات سلامت روان هستند یا کسانی که از قبل اختلالات سلامت روانی دارند.

نوشته ای از کلینیک آنلاین

Therapy Center

02188015978

09334946711