سلامت روان

ارتباط بین اختلالات خوردن و اختلالات خلقی

ارتباط بین اختلالات خوردن و اختلالات خلقی: اختلالات خوردن و اختلالات خلقی، مانند افسردگی یا اختلال دوقطبی، اغلب با هم بروز می کنند.من تجربه زیادی در کار با مشتریانی دارم که با هر دو مشکل دارند. و نکات مهمی در مورد درمان و بهبودی وجود دارد.

اختلالات خوردن و افسردگی

زندگی با اختلال خوردن و اختلال خوردن خسته کننده است. افسردگی می تواند بر انگیزه بهبودی و همچنین اشتها تأثیر بگذارد. هنگامی که افسردگی باعث از دست دادن اشتها می شود. این یک چالش دیگر را به بهبود اختلالات خوردن اضافه می کند.

محدود کردن غذا و دریافت نکردن مواد غذایی کافی برای تامین نیازهای انرژی نیز می تواند باعث افزایش احساس افسردگی شود.

نیکول کروز، در کتاب چگونه رشد کنیم، نکات تخصصی برای مقابله با افسردگی و اختلال خوردن نوشته است. و یکی از نکات مهم گفته شده این است که بدانیم که افسردگی یک تغییر در شیمی مغز است. و برای حفظ عملکرد بهینه مغزنیازمند تغذیه مناسبی هستیم. به عبارت دیگر، ما نباید به دلیل مصرف کم مواد مغذی، بیشتر به افسردگی و افکار منفی کمک کنیم.کروز همچنین بیان می‌کند که «کربوهیدرات‌ها منبع اصلی انرژی برای مغز هستند و رژیم‌های کم کربوهیدرات با افسردگی ارتباط زیادی دارند».

درمان با کیفیت برهردو اختلال افسردگی و خوردن تمرکز دارد. وقتی درگیر افسردگی هستید. ممکن است احساس ناامیدی کنید که این شرایط برای همیشه ادامه خواهد داشت. اما بایستی بدانید که هر دوی این اختلالات دروغ می گویند، بنابراین مهم است که با یک درمانگر ماهرجهت کنترل این الگوهای فکری نمادرست در ارتباط باشید.

اختلال خوردن و اختلال دوقطبی

افسردگی، هیپومانیا و شیدایی همگی می توانند بر اشتها تأثیر بگذارند، که می توانند درمان اختلال خوردن را بخ چالش بکشند.

علاوه بر این، در حالی که توجه به این نکته بسیار مهم است که اختلالات خوردن انتخاب نیستند – اغلب آنها تا حدی یک استراتژی مقابله ای و برای برخی راهی برای احساس کنترل (کاذب) هستند. زندگی با اختلال دوقطبی می‌تواند بسیار غیرقابل کنترل باشد، بنابراین منطقی است که رفتارهای اختلال خوردن ممکن است برای برخی تلاش‌هایی برای بازیابی حس کنترل (کاذب) زمانی که خلق و خوی آنها غیرقابل پیش‌بینی است باشد.

در حالی که اختلال دوقطبی هرگز از بین نمی رود، می توان آن را به طور موثر مدیریت کرد.اما بهبودی کامل از اختلال خوردن امکان پذیر است.

نکته پایانی

امید هست و این امکان وجود دارد که زندگی خود را باز پس بگیرید و بر اساس ارزش های واقعی خود زندگی کنید.

 اختلالات خلقی و اختلالات خوردن هردو قابل درمان هستند، اما تا زمانی که دائماً در حال مبارزه با افکار اختلال خوردن در سر خود هستید، رسیدگی به یک اختلال خلقی اساسی بسیار دشوارتر است. به همین دلیل است که اگر مشکل دارید، ارتباط با یک درمانگر با تجربه در زمینه اختلالات خوردن و خلق حایزاهمیت است.

نوشته ای از کلینیک آنلاین

Therapy Center

02188015978

09334946711