شخصیت

شخصیت ضد اجتماعی و فقدان همدلی

شخصیت ضد اجتماعی و فقدان همدلی : فقدان همدلی یکی از ویژگی های اصلی اختلال شخصیت ضد اجتماعی است، اما این ویژگی به تنهایی نباید دلیل تشخیص گزاری شود.

شخصیت‌های خودشیفته، وسواسی-اجباری و اسکیزوئید همگی نشان‌های رفتار های غیر همدلانه را از خود نشان میدهند. کاوش در منبع فعالیت غیر همدلانه  می تواند به تشخیص افتراقی اختلالت شخصیت کمک کند.

از میان ویژگی‌ های اصلی انتی سوشال ، «عدم همدلی» در کانون توجه قرار گرفته است، و به‌عنوان ویژگی اصلی که مردم آن را همراه با شخصیت ضد اجتماعی میدانند در نظر گرفته میشود ، به گونه ای که به نظر می‌رسد که  تقریباً مترادف با اختلال شخصیت ضد اجتماعی شده است، شبیه زمانی که  اینکه چگونه «عدم تعامل اجتماعی» می‌تواند منجر به نتیجه‌گیری در مورد اوتیسم شود، یا بیقراری  به این معنی است که کسی ADHD دارد.

همانطور که در نکاتی برای تشخیص دقیق نوشته شده است: یک علامت کافی نیست، و یک علامت بخشی از یک الگو است، فرضی بر اساس یک ویژگی عمل بد است و علت اصلی تشخیص اشتباه است. در حالی که رفتار غیر همدلانه مطمئناً یکی از ویژگی های اصلی اختلال شخصیت ضد اجتماعی یا  APD است، رفتارها/علائم باید در زمینه مورد توجه قرار گیرند. یک بار دیگر، ضروری است که سخنان امیل کریپالین، پدر طبقه‌بندی تشخیصی مدرن را به خاطر بیاوریم که «یک علامت، هر چقدر هم که مشخص باشد، هرگز تشخیص را به خودی خود توجیه نمی‌کند…»

طیف غیر همدلانه آسیب شناسی شخصیت
تا آنجا که به آسیب شناسی شخصیت مربوط می شود، می توان استدلال کرد که اکثر شخصیت ها پس از رسیدن به وضعیت اختلال، با بررسی دقیق، دارای یک جزء غیر همدلانه هستند. اگرچه به اندازه APD شدید نیست، ممکن است با توجه به تمایل آنها به تسلیم شدن در برابر دیگران غیرقابل درک به نظر برسد، به نظر نمی رسد که اهمیتی نمی دهد که چگونه نیاز آنها نزدیکان خود را تحریک می کند، تا زمانی که آنچه را که آنها در اختیار آنها قرار می دهند. نیاز. با این حال، ماهیت ظریف‌تر آن باعث می‌شود که کمتر متمایز شود، و بنابراین کمتر به عنوان یک ویژگی APD اشتباه گرفته می‌شود.
قبل از نتیجه گیری سریع در مورد APD به دلیل رفتار غیر همدلانه، تصویر بالینی بزرگتر باید ارزیابی شود و الگویی که فقدان همدلی بخشی از آن است در نظر گرفته شود.
در ادامه، به خاطر داشته باشید که رفتار غیر همدلانه یک فرد APD ناشی از بدخواهی عمدی است، یا به این دلیل که واقعاً از آسیب رساندن به دیگران لذت می‌برد، یا صرفاً به این فکر است که تا زمانی که به آنچه می‌خواهد می‌رسند، مهم نیست چگونه بر دیگران تأثیر می گذارد
شخصیت‌های زیر نیز می‌توانند به‌عنوان غیرهمدل نشان داده شوند، و اگر به دقت مورد بررسی قرار نگیرند، ممکن است برخی افراد در نگاه اول آن را به عنوان نشانه‌ای از APD اشتباه بگیرند. تشخیص نادرست APD می تواند اثر  انگ قابل توجهی داشته باشد، عواقب قانونی در عرصه پزشکی قانونی داشته باشد و شخص را غیرقابل اصلاح تلقی کند در حالی که ممکن است اینطور نباشد. 
شخصیت های زیر  می تواند فقدان همدلی را نشان دهد، اما به هیچ وجه ضد اجتماعی نیستند. 
1. شخصیت خودشیفته NPD : کسانی که با شخصیت خودشیفته آشنا هستند می دانند که فقدان وحشتناک همدلی معمولاً یک ویژگی اصلی است. برخلاف فعالیت غیر همدلانه افراد ضداجتماعی، که ممکن است غافلگیر کننده تر باشد، زیرا اغلب فرصت‌طلبانه/غارتگرانه است، خودشیفته بر یک جریان ثابت رفتار عاری از همدلی تکیه می‌کند. این به این دلیل است که فقدان همدلی افراد خودشیفته ناشی از منیت است، و تقویت عظمت خود به اندازه هوایی که تنفس می کند برای وجود آنها ضروری است.
کسانی که شخصیت خودشیفته  NPD دارند ممکن است دوست داشته باشند دیگران را مورد آزار و اذیت قرار دهند، به عنوان مثال، احساس قدرت خود را تقویت کنند. لاف زدن در مورد رکورد خود در یک دوی ماراتن برای یک بیمار که قبلاً از دویدن لذت می برد، هیچ شکی در مورد برتری نمی گذارد. قطع مداوم حرف دیگران برای مداخله مطالب "خاص" یا "جالب" خود برای دیگران مضر است زیرا تجارب آنها را نادیده می گیرد، اما برای خودشیفته ضروری است که نشان دهد   برتر است. افراد مبتلا به NPD ممکن است نه تنها بر مکالمه تسلط داشته باشند، بلکه اظهار داشته باشند که تجربیات بزرگتری دارند.
2. شخصیت وسواسی OC: گاهی اوقات شخصیت کمال گرا نامیده می شود، افراد دارای این سبک بین فردی نه تنها از خود، بلکه از همسر، فرزندان و همکاران نیز کمال طلب می کنند. آنها همچنین تمایل به کنترل باورنکردنی به هر قیمتی دارند، زیرا آنها را در صندلی راننده نگه می دارد و به آنها اجازه می دهد بدانند چه انتظاری دارند.
شخصیت OC می‌تواند دیگران را با همان استانداردهای غیر خدایی که خود را رعایت می‌کنند نگه دارد، و همانطور که با خود می‌کنند، اگر عملکرد کاملی وجود نداشته باشد، بی‌رحمانه آنها را به‌عنوان نالایق مورد سرزنش قرار دهد. برای مثال، اگر یک کودک یا کارمند در مدرسه، ورزش یا کیفیت عملکرد به وضعیت پلاتینی نرسد، ممکن است با خشم «شما به اندازه کافی خوب نیستید» مواجه شود. حتی اگر مشخص باشد که فرد سخت تلاش می‌کند. این به این دلیل است که دیگران امتداد افراد کمال گرا هستند و بنابراین آنها را نشان می دهند، بنابراین باید آنها را نیز صیقل داد تا مبادا بر آنها منعکس شود.
علاوه بر این، شخصیت OC ممکن است به قدری کنترل‌کننده بین‌فردی باشد و نیاز به پایبندی به قوانین، جزئیات و برنامه‌ها داشته باشد، به طوری که اگر خواسته‌های دیگران با دید آنها مطابقت نداشته باشد. و یا به نظر می‌رسد خطر زیادی دارد، بی‌اعتنایی کند. دکتر استوارت یودوفسکی، متخصص شخصیت  داستانی را در عیب های مرگبار (2005) از مردی بازگو می کند که ترجیحات خسیسی او، یک ویژگی مشترک OC ، تمایل مادام العمر همسرش برای بچه دار شدن را تحت تأثیر قرار داده و او را متقاعد کرده بود که هرگز فرزندی نخواهند داشت. با وجود اینکه آنها از شهروندان طبقات بالاتر بودند.
3. شخصیت اسکیزوئید: این شخصیت معمولا به عنوان یک نوع درونگرا، عجیب و غریب/غیر مرکزی و مضطرب شناخته می شود. «اسکیزوئید» در واقع به معنای انشقاق یا جدایی از احساسات و توانایی ارتباطی است که نمونه این افراد است. همانطور که در 10 باور اصلی اختلالات شخصیت اشاره شد، اسکیزوئید بر اساس این طرحواره عمل می کند: "دنیا، به ویژه برخورد با احساسات و افراد دیگر، بسیار طاقت فرسا است. بسیار قابل کنترل تر است."
سطح شدید جدایی را شاید بتوان به بهترین وجه توسط مشاهدات توصیف کرد "حتی در اشکال کمتر شدید بیماری، به نظر می رسد بی تفاوتی نشانه بیرونی وضعیت آنها باشد؛ بی تفاوتی نسبت به همه چیز - به دوستان و روابط، به حرفه یا لذت، به وظایف یا حقوق خوب یا بد."
افراد اسکیزوئید با توجه به تجربه‌ای که از لحاظ عاطفی دارند، نمی‌توانند با هیجان، غم یا ترس دیگران همذات پنداری کنند، و بنابراین نمی‌توانند واکنش مناسبی از خود نشان دهند و به‌عنوان افرادی بی‌درد و عاطفه به نظر می‌رسند. اما مانند آنچه در باره ی شخصیت وسواسی و یا خودشیفته ذکر شد، از کینه، خودخواهی ، یا دفاع کمال‌گرایانه زاده نمی‌شود، بلکه محصول یک بی‌تفاوتی بی‌گناه‌تر است.

نوشته ای از کلینیک آنلاین 

Therapy Center 
02188015978
09334946711