کودک و نوجوان

گم شدن کودکان – مقررات مهم

گم شدن کودکان

مقررات مهم را برای کودک توضیح دهید
برای کودک توضیح دهید که به کجا می روید و مقررات مهم چیست. “می خواهیم برویم بیرون نان بخریم. دوست داری با مامان بیایی؟” از او بخواهید که مقررات بیرون رفتن با مامان را برای شما بگوید، البته هر طور که می تواند، زیرا این امر بستگی به توانایی حرف زدن کودک دارد. هرگاه توانست مقررات را به درستی بیان کند، او را تحسین کنید.

کودک را به خاطر این که نزدیک شما مانده است تحسین کنید
اوایل حدودا در هر 30 ثانیه یک بار، قبل از اینکه کودک فرصت فرار کردن پیدا کند، او را به خاطر این که در کنار شما راه می رود، تحسین کنید. هر بار که او را تحسین می کنید، به او مقداری تنقلات بدهید. همان طور که راه می روید، او را با حرف زدن مشغول کنید. گل ها، پرنده ها، درخت ها یا هر چیز جالبی را که می بینید به او نشان دهید.

با یادآوری کردن رفتار درست به کودک، مشکل گم شدن او را حل کنید
اگر کودک خواست از شما دور شود، فورا رفتار نادرستش را به او گوشزد کنید.

اگر دوباره رفتار خود را تکرار کرد، او را مجازات کنید
اگر کودک دوباره از شما دور شد، فورا او را بگیرید و قاطعانه به او دستور دهید. بایستید و او را وادار کنید به مدت یک دقیقه ساکت و آرام همان جا بایستد با روی پیاده رو بشیند. در صورت لزوم می توانید بازوانتان را دور او بیندازید و محکم او را بگیرید تا نتواند حرکتی کند.

به راه خود ادامه دهید و در ضمن به یاد داشته باشید حتما او را به این خاطر که در کنار شما راه می رود تحسین کنید
پس از پایان یک دقیقه سکوت، به راه خود ادامه دهید و به دنبال فرصتی باشید تا هرگاه کودک در نزدیکی شما قرار گرفت او را تحسین کنید.

پس از پایان گردش، نسبت به کودک بازخورد مثبت نشان دهید
در پایان گردش حتما کودک را به خاطر رفتار مناسبش بسیار مورد توجه قرار دهید و در ضمن این مساله را با همسر، پدربزرگ و مادربزرگ یا دوستان خانوادگی خود در میان بگذارید تا آنان نیز نسبت به او بازخورد مثبتی دهند.

کتاب_برای_همه_پدرها_و_مادرها
متیو_ساندرز_ترجمه_نوشین_شمس
دامهایی_که_والدین_در_آنها_گرفتار_میشوند