سلامت روان فردی

یک رویداد ترسناک برای جویندگان کار

یک رویداد ترسناک برای جویندگان کار: اگر به فکر تغییر شغل، یافتن یک دوره کارآموزی یا یافتن شغل جدید هستید، گردهمایی های تعطیلات می تواند مانند شکنجه باشد زیرا همه از شما می خواهند وضعیت شغلی خود را به روز کنید، و ممکن است نخواهید در مورد آن صحبت کنید. ممکن است در حال ساختن یک بیماری ساختگی باشید تا بتوانید از جمع خارج شوید تا از گفتگوهای وحشتناک جلوگیری کنید. لازم نیست اینطور باشد. راه هایی وجود دارد که می توانید کنترل داشته باشید و از آن مکالمات استفاده کنید تا به شما کمک کند تا حرفه خود را منجنیق کنید.

قبل از اینکه کسی از شما بپرسد که در حال انجام چه کاری هستید، گفتگو را با اجازه دادن به افراد در مورد تغییر شغل یا شغل هدایت کنید (ممکن است بخواهید قبل از جلسه یک ممیزی اشتیاق انجام دهید تا بسنجید که بیشتر به انجام چه کاری علاقه دارید) . این شما را در صندلی راننده قرار می دهد و می توانید لحن، آهنگ و جهت تبادل را کنترل کنید. در مرحله بعد، از تجربیات افراد اطراف میز شام خود استفاده کنید.

دیالوگ را شروع کنید، اما به یاد داشته باشید که مکالمه باید مانند پینگ پنگ باشد و هر فرد فرصتی برای پرسیدن سوال یا نظر دادن داشته باشد. نباید مثل بازجویی از بین برود. هدف نشان دادن علاقه و کنجکاوی واقعی است، نه اینکه آنها را برای کار یا کارآموزی تحت فشار قرار دهید. این باعث می شود که شخص احساس استفاده کند، در حالی که هدف شما باید یافتن اشتراک باشد.

این سوالات را در نظر بگیرید:

چه مدت در رشته خود کار کرده اید؟

چه چیزی باعث شد در آن صنعت تصمیم بگیرید؟

آیا همیشه در آن صنعت کار کرده اید؟

چه مدت در شرکت خود کار کرده اید؟

آیا رشته/شرکت را توصیه می کنید؟

موفقیتی که در کار به آن افتخار می کنید چیست؟

چه چیزی باعث ناامیدی شده است؟

وقتی در این زمینه شروع به کار کردید، دوست دارید یکی به شما بگوید؟

ورود به این رشته چقدر سخت است؟

آیا کسی هست که شما پیشنهاد کنید در این زمینه جستجو کنم یا با او صحبت کنم؟

در پایان روز، مردم دوست دارند با کسانی که می شناسند، دوست دارند و به آنها اعتماد دارند کار کنند. اگر در رویکرد خود صادق باشید و این رابطه را ایجاد کنید، همکارتان احتمالاً به شما کمک خواهد کرد تا شغلی پیدا کنید یا شما را راهنمایی کند.

اگر نتیجه مکالمه این بود که شما به طور بالقوه یک مربی پیدا کردید، موفق شدید، زیرا کسانی که راهنمایی می‌شوند بیشتر کسب می‌کنند و بهتر از کسانی که نیستند. آنها می توانند شما را به سمت افرادی که باید با آنها صحبت کنید و مهارت هایی که باید کسب کنید هدایت کنند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا در مورد حقوق و دستمزد مذاکره کنید و به شما اطلاع دهند که چه چیزی فراتر از غرامت مالی باید درخواست کنید.

آن مکالمات دور میز نیازی به یک جمله پایانی ندارند. در عوض، آنها می توانند یک سکوی پرشی باشند.

نوشته ای از کلینیک آنلاین روانشناسی

Therapy Center

02188015978

09334946711