کودک و نوجوان

گم شدن کودکان

گم شدن کودکان

اجازه دهید کودک این نزدیک ماندن را با سایر افراد بزرگسال نیز تمرین کند
پس از این که کودک توانست در گردش های کوتاه مدت در کنار شما بماند، به او فرصتی دهید تا این رفتار را با هر دوی والدین و یا حتی پدربزرگ و مادربزرگ خود تمرین کند.

پاداش و توجه مثبت خود را کم کنید
به تدریج به نحوی از پاداش های خود کم کنید تا کودک مجبور شود برای دریافت پاداش خود تا پایان گردش صبر کند. هرگاه رفتار مناسب کودک همچنان ادامه پیدا کرد، همه پاداش هایی را که قبلا به او می دادید قطع کنید. فقط گهگاهی برای اینکه این رفتار را به کودک یادآوری کنید، او را مورد تحسین قرار دهید.
راه فائق آمدن بر مشکل گم شدن کودک، دادن پاسخی سریع و قاطع از جانب شماست. هنگام بیرون رفتن، کودک را باید شدیدا زیر نظر قرار دهید تا هرگاه خواست از شما دور شود و به این طرف و آن طرف برود، بلافاصله با اجرای روش زمان سکوت او را تنبیه کنید. بعضی از والدین برای اینکه کودک خود را هنگام راه رفتن مهار کنند، از قلاده کودک استفاده می کنند. این روش ممکن است مفید باشد، اما از این طریق نمی توانید عملا رفتار درست را به کودک آموزش دهید. با استفاده از قلاده فقط می توانید مانع از دویدن و دور شدن کودک شوید. ولی اغلب به محض این که کودک را بدون قلاده بیرون بردید، مشکل دوباره پدیدار می شود. با صرف وقت، سعی کنید رفتار درست را به کودک آموزش دهید.

 آموزش توالت رفتن

آموزش توالت رفتن یا استفاده از لگن کار بسیار پیچیده و سختی است. کودک باید یاد بگیرد علائم داخلی مربوط به این مساله را تشخیص دهد، مثلا این که مثانه اش پر شده است و تاخیر باعث خیس شدن شلوارش می شود، بعد به مادرش اطلاع دهد که احتیاج به توالت رفتن دارد یا خودش به طرف توالت برود، سپس شلوارش را بالا بکشد، دستانش را بشوید و دوباره به بازی مشغول شود. جای بسی شگفتی است که بیشتر کودکان بدون مشکل این کارها را انجام می دهند.
سنین 20 تا 24 ماهگی بهترین زمانی است که می توان به کودک توالت رفتن را آموزش داد، زیرا کودک در این هنگام تسلط بیشتری بر عضلات شکم و عضلات تنگ کننده خود دارد و ضمنا بیشتر زبان افراد بزرگسال را می فهمد و بهتر درک می کند که چه کارهایی را لازم است انجام دهد. بعضی از کودکان به سرعت توالت رفتن را یاد می گیرند، ولی برای بعضی دیگر ماه ها وقت لازم است.

#کتاب_برای_همه_پدرها_و_مادرها
#متیو_ساندرز_ترجمه_نوشین_شمس
#دامهایی_که_والدین_در_آنها_گرفتار_میشوند