ویژه روانشناسان

 تنها مرکز اقامتی درمان اعتیاد بانوان ، در تهران افتتاح شد

سلامت نیوز :تنها مرکز اقامتی درمان اعتیاد بانوان در تهران افتتاح شد. مرکز اقامتی درمان اعتیاد مرهم ویژه بانوان، وابسته به موسسه سیمای سبز رهایی پنج شنبه گذشته در شهرک استقلال منطقه ۲۱ تهران با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان افتتاح شد.

به گزراش سلامت نیوز این مرکز که از ۳ ماه قبل کار خود را به صورت آزمایشی و با تحت درمان قرار دادن ۴۰ نفر از بانوان معتاد آغاز کرده است ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه ۲۵ آبان ماه با حضور آقایان امیر آبادی قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۲۱ ، عباس نیا مدیر مرکز جامع خدمات اجتماعی و رفاهی شهرداری منطقه ۲۱ ، بهرامی مدیر عامل موسسه سیمای سبز رهایی و خانم لادن سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون و جمعی از خیرین و فعالان حوزه آسیب های اجتماعی افتتاح گردید.

در آغاز مراسم روبان اففتاحیه توسط خانم لادن سلیمانی قیچی شد و این مرکز رسماً به دست این هنرمند محبوب افتتاح گردید و مدعوین به بازدید از بخشهای مختلف مرکز پرداختند و شاخه گل هایی توسط خانم لادن سلیمانی بین مددجویان حاضر در مرکز توزیع گردید که با استقبال بسیار آنان همراه بود. پس از بازدید، حبیب بهرامی مدیر عامل موسسه سیمای سبز رهایی گزارشی از روند احداث و تکمیل این مرکز و خدمات آن ارائه نمود و از مسئولین شهرداری منطقه ۲۱ به علت حمایتهای ایشان از برنامه های اجتماعی به خصوص در اختیار قرار دادن فضای این مرکز تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین به مددجویان حاضر مژده داد با هماهنگیهای صورت گرفته بزودی فضایی برای اسکان بانوان بی سرپرست و بی خانمان که از اعتیاد رهایی یافته اند راه اندازی خواهد شد. همچنین برای اشتغال این افراد نیز تمهیداتی صورت گرفته است که در حال نهایی شدن است. در ادامه لادن سلیمانی خطاب به بانوانی که در این مرکز دوره درمان خود را سپری کرده و از اعتیاد رهایی یافته بودند گفت از این فرصت استفاده کنید و حالا که زندگی دوباره یافته اید با اتکا به خداوند و صبر و استقامت در برابر مشکلات، مسیر زندگی را به سلامت طی کنید. چرا که شاید اگر مجددا به مسیر اشتباه قبلی بازگردید مثل امروز شانس قرار گرفتن در این مرکز و بدست آوردن مجدد سلامتی خود را نداشته باشید.

وی همچنین ضمن بیان خوشحالی خود از حضور در این مرکز ابراز امیدواری کرد بتواند از جایگاه هنری و اجتماعی خود برای کمک بیشتر به آسیب دیدگان اجتماعی استفاده کند و از مسئولین حاضر درخواست کرد تا موضوع اسکان بعد از بهبودی بانوان بی خانمان را با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری کنند. آقای عباس نیا مدیر مرکز جامع خدمات اجتماعی و رفاهی منطقه ۲۱ سخنران بعدی مراسم بود.

وی با اشاره به تکلیف شرعی و قانونی در حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی اعلام کرد مجموعه مدیریت شهری در حمایت و اجرای پروژه های اینچنینی پیشقدم بوده و علیرغم اینکه شهرداری تهران فقط در بحث ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی و مدیریت گرمخانه ها مکلف به ارائه خدمت میباشد ولی با توجه به نیاز جامعه و نواقص موجود، شهرداری منطقه ۲۱ برای حمایت از بهبود بافتگان در حوزه های مختلف از جمله شناسایی، جذب، مددکاری، کارآفرینی و اسکان آمادگی دارد.

در پایان به پاس حضورو حمایت خانم لادن سلیمانی لوح تقدیری توسط حبیب بهرامی به وی اهدا شد و مسئولین حاضر در مراسم از ایشان به جهت فعالیتهای خیرخواهانه ای که انجام می دهند تقدیر و تشکر کردند. گفتنی است مرکز درمان اقامتی مرهم در حال حاضر تنها مرکزی است که در شهر تهران به بانوان گرفتار اعتیاد ارائه خدمت می نماید و این مرکز ظرفیت پذیرش ۱۰۰ مددجو را دارد. فضای این مرکز توسط شهرداری منطقه ۲۱ تهیه و تجهیز شده و برای ارائه خدمت در اختیار موسسه سیمای سبز رهایی قرار گرفته است. نکته قابل توجه در مورد این مرکز رایگان بودن کلیه خدمات برای زنان بی خانمان و فاقد سرپرست و افراد فاقد تمکن مالی می باشد.