کودک و نوجوان

گریه زیاد در کودکان نوپا

گریه زیاد در کودکان نوپا

☸ فورا وضعیت کودک را بررسی کنید
هنگامی که کودک شروع به گریه می کند، بلافاصله مطمئن شوید که اتفاق مهمی برای او رخ نداده است. سعی کنید بدون این که کودک متوجه شود، این کار را انجام دهید. گاهی اوقات با گوش دادن به نحوه گریه کودک می توانید به راحتی نوع آن را تشخیص دهید و کلید معما را به دست آورید.کودکانی که شدیدا صدمه دیده اند و درد می کشند اغلب با صدای بلند گریه می کنند که با مکثی کوتاه برای نفس کشیدن همراه است. انواع دیگر گریه ها، به خصوص گریه هایی که برای جلب توجه دیگران است، اغلب به شدت و بلندی گریه نوع اول نیست و با نفس کشیدن و گرفتن هوا همراه نیست، بنابراین برون وقفه ادامه دارد.
✡ به گریه کودک توجه نکنید
تا وقتی که کودک گریه می کند اصلا به او توجه نکنید. حرفی نزنید، سرتان را برگردانید و به او نگاه نکنید و به کلر خود ادامه دهید.
? صبر کنید تا کودک گریه را قطع کند
به دقت گوش دهید و صبر کنید تا کودک رای چند ثانیه‌ای گریه کردن دست بکشد و در همان لحظه فورا به او توجه نشان دهید. هنگامی که گریه به کلی تمام شد، سعی کنید حواس کودک را با انجام دادن فعالیت دیگری پرت کنید.
☯ اگر کودک هنوز کولی بازی در می آورد، هرگز او را بلند با بغل نکنید
اگر کودک هنوز گربه می کند و سعی دارد توجه شما را به خود جلب کند، مثلا می خواهد او را بغل کنید، با لحنی عادی با او صحبت کنید تا وادار شود که به شما بگوید یا نشان دهد که موضوع از چه قرار است.هرگز او را بلند نکنید. نه زیاد از حد دلسوزی کنید و نه رفتاری بسیار سرد و خشت داشته باشید. بهترین راه این است که با خونسردی تمام با او صحبت کنید، مثلا به او بگویید “چی شده؟”
☸ شجاعت کودک را تحسین کنید
اگر کودک مشکل را با شما در میان گذاشت و یا به شما نشان داد که موضوع از چه قرار است و در همان لحظه به گریه کردن خود خاتمه داد، او را تحسین کنید. ” واقعا پسر شجاعی هستی.”
✡ کودک را با انجام دادن فعالیتی جدید سرگرم کنید
سعی کنید با انجام دادن فعالیت دیگری حواس کودک را پرت کنید. اگر به گریه کردن ادامه داد ک با گریه او مبتذل به ناله و نق زدن شد،از روش پایان دادن به غرغر کودک استفاده کنید.
️ #کتاب_برای_همه_پدرها_و_مادرها
️ #متیو_ساندرز_ترجمه_نوشین_شمس
#دامهایی_که_والدین_در_آنها_گرفتار_میشوند