کودک و نوجوان

مشکلات خاص دوران کودکی و راه حلهای آن

مشکلات خاص دوران کودکی

مراقب اسباب بازی های خطرناک باشید

بعضی از اسباب بازی ها برای کودکان کوچک بسیار خطرناک هستند. کودکان تیله، لگو، ماشین های کوچک و اسباب بازی هایی را که دارای قطعات کوچک و جدا شدنی هستند در دهان خود می گذارند و خفه می شوند. در حقیقت هر شی ای که ابعاد آن از 3 یا 4 سانتی متر کمتر باشد، خطرناک است. مشکل وقتی پیش می آید که کودکان بزرگ تر هنگام بازی کردن با این قبیل اسباب بازی ها توجه کودکان کوچک تر را جلب می کنند. باید کودکان بزرگ تر را تشویق کنید تا در اتاق خود، بیرون از خانه و یا فقط هنگامی که والدین مراقب کودکان کوچک تر هستند با این وسایل بازی کنند. باید آنان را از خطراتی که این اسباب بازی ها ممکن است برای خواهر و برادر کوچکشان به وجود آورد آگاه سازید و به آنان هشدار دهید.

مکان هایی که در آن منقل و یا کباب پز وجود دارد

مکان هایی که در آن کباب می پزند برای کودکان بسیار خطرناک است. کودکان آتش را دوست دارند و سعی می کنند به آن دست بزنند. هرگز کودکان را کنار شعله آتش نگذارید و آنان را از مناطقی که در آن آشپزی می کنند کاملا دور نگه دارید، اجاق های کباب پز باید مجهز به پیچ هایی باشد تا هنگامی که از آن ها استفاده نمی شود محکم بسته شود. در ضمن به هیچ وجه به کودک اجازه ندهید با کبریت بازی کند.

ترس از غریبه ها
کودک از 7 یا 8 ماهگی

وقتی با غریبه ای روبه رو می شود، می ترسد و از خود واکنش نشان می دهد. مثلا بی تابی یا گریه می کند، یا به والدین خود می چسبد و نمی خواهد از آنان جدا سود، ترس از غریبه ها در کودکان کاملا طبیعی است و معمولا تا 2 سالگی از بین می رود، اما شدت و پایداری این واکنش در کودکان متفاوت است. بعضی از کودکان خیلی وحشت می کنند، در حالی که بعضی به ندرت از خود واکنشی نشان می دهند. هنگامی که کودک در محیط ناشناس قرار می گیرد، این واکنش بسیار شدیدتر می شود تا وقتی که در خانه خود با فردی ناشناس برخورد می کند.
نحوه بازگشت نوزادان به آغوش پدر و مادر پس از جدایی کوتاه مدت نیز با یکدیگر متفاوت است. بعضی از آنان می خواهند که والدینشان آن ها را دوباره بغل کنند ولی اصلا ناراحت و غمگین نیستند. بعضی دیگر از والدین خود دوری کرده، به آنان بی اعتنایی می کنند. بعضی دیگر هم با این که دوست دارند والدینشان پس از این جدایی آن ها را در آغوش یگیرند، شدیدا عصبانی می سوند و از خود مقاومت نشان می دهند.

ادامه دارد…..

✳️ #کتاب_برای_همه_پدرها_و_مادرها
❇️ #متیو_ساندرز_ترجمه_نوشین_شمس
#دامهایی_که_والدین_در_آنها_گرفتار_میشوند