دپارتمان پژوهش

متفاوت بودن نوع نگاه زنان و مردان به مقوله شادی

در این قسمت از اخبار روانشناسی، میخوام یکی از بزرگترین آزمایشات دنیا در مورد نگاه متفاوت زنان و مردان به مقوله شادی را براتون قرار بدم که خیلی جالب است.

نگاه متفاوت به مقوله شادی

یک نوع تحقیق در استرالیا با نام ” شاخص شادی ” روی حدودا هشت هزار و پانصد نفر انسان بین ۱۸ تا ۶۴ سال انجام شده و مدیریت این آزمایش بر عهده اقای کارن فیلیپس بوده است. برای خواندن متن کامل خبر به ادامه مطلب بروید:

او اعلام کرد: بیش از نیمی از آقایان از شادی به عنوان گشت و گذار در اینترنت، بازی آنلاین، یا گردش و فعالیت در سایتهای اجتماعی نظیر فیس بوک یاد کرده اند در حالیکه فقط ۳۹ درصد از خانم ها با آقایان موافق بوده اند و ۵۵ درصد از خانم ها شادی را در صرف غذا و بودن در کنار خانواده می بینند و ۴۵ درصد ازمردان هم با این نظر موافق بودند. حدود تقریبا ۴۸ درصد مردان و ۴۰ درصد از زنان خوشحالی را در همراز شدن با دیگران یافته اند. این درحالیست که فقط ۳۸ درصد از آقایان و ۲۸ درصد از خانم ها، عامل شادی را بیرون رفتن و خوشگذرانی با دوستان تعریف نموده اند. خانم ها بیشتر از آقایان، عوامل خوشحالی را در خواندن کتاب، خوردن غذاهای ساده، یا خرید هدیه یافته اند. آقای فیلیپس همچنین افزود که: خرید کفش و لباس های جدید تنها ۳۰ درصد از خانم ها را خوشحال میکند در حالیکه بیشتر افراد متاهل، بودن در کنار خانواده، آنها را خوشحال میکند.