ویژه روانشناسان

متخصصان تغذیه و بهداشت روان و محیط به تیم پزشک خانواده افزوده می شوند.

ایرنا: معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: متخصصان تغذیه و بهداشت روان و محیط به تیم پزشک خانواده افزوده می شوند.

‘علیرضا مصداقی نیا’ افزود: هم اکنون برنامه پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت در کشور در حال اجرا است. معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: با افزودن متخصصان تغذیه و بهداشت روان و محیط، سردرگمی کمتری در مردم ایجاد می شود و از نظر اقتصادی و سلامت کمک بزرگی به خانواده های ایرانی محسوب می شود.

وی گفت: تیم پزشک خانواده، بهداشت هر خانواده را از نظر وضعیت سلامت، جمعیت و بیماری ها مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد و با این روش، هر خانواده و هر فرد در سیستم بهداشتی و درمانی کشور صاحب یک پرونده پزشکی می شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه اجرای برنامه پزشک خانواده هزینه های پرداختی مردم در زمینه سلامت را بسیار کاهش می دهد، اظهار داشت: پزشک خانواده تمام تمهیدات لازم برای امور درمانی، بهداشتی و مشاوره های لازم را در اختیار بیمار قرار می دهد و امور مربوط به بیماران را دنبال می کند.

مصداقی نیا افزود: پزشک خانواده با پزشک متخصص در ارتباط خواهد بود و به این ترتیب آزمایش ها و دیگر امور تخصصی بیمار، از طریق پرونده الکترونیک در اختیار پزشک خانواده و همچنین پزشک متخصص مربوطه قرار می گیرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه پزشک خانواده مسوول سلامت خانواده است و تنها به اقدامات درمانی نمی پردازد بلکه باید مشاوره های سلامتی را نیز ارایه دهد، اضافه کرد: همچنین گروه 17 نفری تیم سلامت، مشاوره های لازم را در زمینه های مختلف به بیماران ارایه می دهند و انجام این اقدامات منجر به کاهش پرداخت هزینه های سلامت از جیب مردم خواهد شد.