کودک و نوجوان

فراهم نمودن فعالیت های سرگرم کننده برای کودکان

فراهم نمودن فعالیت های سرگرم کننده برای کودکان

حدود سنی پیشنهادی : همه گروه های سنی

بعضی از کودکان به دلیل بی حوصلگی و از آن جایی که تفریح و سرگرمی ای به جز تلویزیون نگاه کردن ندارند، بد قلق می شوند. بهترین سرگرمی ها آن هایی است که کودکان می توانند فعالانه در آن ها شرکت کنند، نه این که حالت منفعل داشته و فقط تماشاگر باشند. محیطی که پر از چیزهای جالب برای کودکان باشد، می تواند حس کنجکاوی آنان را تحریک کند و منجر به پیشرفت زبان و رشد فکری آنان شود. چنین محیطی ضمنا کودک را فعال و سرگرم نگه می دارد و در نتیجه احتمال بروز مشکلات رفتاری را کاهش می دهد. بسیاری از والدین خیلی زود درمی یابند که بد خلقی بیش از حد کودکانشان هنگامی است که آنان هیچ کاری برای انجام دادن ندارند.

مزیت دیگر فراهم کردن محیط بازی جذاب در این است که در چنین محیطی آموزش اتفاقی کودکان بسیار راحت تر صورت می گیرد. اشیای زیادی که در این محیط ها وجود دارد توجه کودکان را به خود جلب می کند و آنان را به صحبت کردن تشویق می کند که این به معنای فرصت های بیشتری برای شروع به صحبت کردن با بزرگسالان و در نتیجه فرصت های بیشتری برای آموزش اتفاقی است.

محیط بازی باید امن باشد. منشا بسیاری از آسیب دیدگی های کودکان و نیز مشکلات خاص با نوزادان، کوکان نوپا و کودکان پیش دبستانی حوادثی است که در خانه اتفاق می افتد.

لازم نیست پول زیادی صرف خریدن اسباب بازی های گران قیمت کنید که اغلب عمر بسیار کوتاهی نیز دارند. قواعد ساده ای برای انتخاب اسباب بازی برای کودکان وجود دارد :
اسباب بازی باید محکم باشد، کاربردهای مختلفی داشته باشد و کودکان در همه گروه های سنی بتوانند از آن استفاده کنند. اسباب بازی ها نباید از تکه های بسیار زیاد و کوچک و متحرک درست شده باشند، زیرا کودکان کوچک تر به راحتی ممکن است این نوع اسباب بازی ها را قورت دهند و از ژرفی تمیز کردن آن ها مشکل است و تکه های آن به راحتی گم می شود.

#کتاب_برای_همه_پدرها_و_مادرها
#متیو_ساندرز_ترجمه_نوشین_شمس
#دامهایی_که_والدین_در_آنها_گرفتار_میشوند