فردی

آیا در میان علایق بیشمار خود سرگردانید؟

علایق بیشمار,سرگردانی درعلایق بیشمار

 

اگر جزء آن دسته از آدم هایی هستید که همیشه یک عالمه چیز هست که می خواهند تجربه کنند و یاد بگیرند پس شما آدمی با علایق بیشمار هستید ، ما به شما می گوییم که چطور به عنوان زنی که دارای علایق بیشمار است به زندگی خود ادامه دهید و همواره موفق باشید!

آیا تجربه داشتن مشاغل گوناگون را داشته اید ولی هنوز شغل دلخواهتان را نیافته اید؟

آیا علایق گوناگونی دارید و با توجه به این گوناگونی علایق، یافتن شغلی که بتواند شما را راضی کند غیر ممکن می دانید؟

آیا از اینکه شاید هرگز نتوانید حرفه موفقی داشته باشید می ترسید؟

اگر اینطور است پس شما دارای یک فرصت خوب هستید، چون شما از آن دسته از افرادی هستید که علایق بیشمار را تجربه می کنند.

افرادی که دارای علایق بیشمار هستند ، امیال گوناگونی دارند، چنین افرادی مانند اسفنج اطلاعات جدید را جذب خود می کنند و تا آنجا که می توانند دانش خود را در مورد یک پدیده یا موضوع جدید بالا می برند و بعد به سرعت، تمام علاقه خود نسبت به آن چیز را از دست می دهند. این دسته از افراد خواهان تغییر و تنوع هستند و داشتن تنها یک شغل برای چنین شخصیتی مناسب نخواهد بود.

این افراد همواره نگرانند با انتخاب اشتباه یک شغل، موقعیت شغلی بهتری را از دست بدهند.

شما به عنوان کسی که دارای چنین شخصیتی است وقتی با موارد گوناگون فرصت های شغلی مواجه می شوید چه کار می کنید؟ آیا مجبورید از میانشان تنها یک گزینه را انتخاب کنید؟ یا آیا فکر می کنید انتخاب همه آن ها امکان پذیر است؟ بله، حتما امکان پذیر است! اما انجام چنین کاری نیازمند برنامه ریزی است، شما باید در این زمینه با خود صادق باشید و خود را درگیر انتظاراتی که دیگران از شما دارند نکنید.

خوشحال باشید از اینکه جهان شما را به عنوان زنی با علایق بیشمار انتخاب کرده است! در ادامه به راهکارهایی اشاره می شود که می تواند با دارا بودن چنین شخصیتی به موفقیتان کمک کند.

علایق بیشمار,سرگردانی درعلایق بیشمار

1. سازمان دهی و برنامه ریزی از دوستان شما به حساب می آیند.

شما برای پر کردن ساعت های زود گذر روزانه تان با ایده های بیشماری مواجه می شوید، پس باید با دقت زمانتان را مدیریت کنید تا بتوانید برای علایق گوناگونی که دارید زمانی اختصاص دهید. زمان خود را صرف کارهایی که خارج از تعهدتان است نکنید، هوشیار باشید که وقتتان صرف چه کارهایی می شود و زمانی را در روز به علایق و سرگرمی هایتان اختصاص دهید. همچنین از آنجا که زمان خود را صرف کارهایی می کنید که برایتان اهمیت دارند، این اقدام به شما کمک می کند تا خودتان را بسنجید و ببینید تا چه حد در مورد موضوعی جدی هستید.

2. زمان اوقات فراغت خود را به حداکثر برسانید

لازم نیست به دنبال شغلی باشید که تمام فعالیت های مورد علاقه تان در آن گنجانده شده باشد. اگر دارای شغلی هستید که هم تراز با ارزش یا علاقه تان نیست ممکن است به فکر تغییر شغلتان برآیید، اما بدانید که به سادگی و بدون تغییر شغل می توانید تغییر را وارد زندگی تان کنید. فقط کافی است مرکز توجهتان را تغییر دهید و از زمان های قبل از ساعت کاری، ساعت صرف نهار و تعطیلات آخر هفته استفاده کنید و به علایقتان بپردازید.

3. قبل از خرید به راه های دیگر هم فکر کنید

یکی از ویژگی های بارز افرادی که علایق بیشمار دارند ابتلا به “سندرم ‘bright shiny object ” است. طوریکه ناگهان همراه با هیجان عنان گسیخته خود را درگیر تجربیات تازه می کنند و به محض جلب توجه کردن موردی جدید، هیجان و علاقه خود را نسبت به موارد قبلی از دست می دهند. ممکن است این رفتار برایتان هزینه های زیادی در پی داشته باشد: خانه ای پر از پروژه های نیمه تمام، وسایل خاصی که تنها یک بار مورد استفاده قرار گرفته اند، پرداخت هزینه های حق عضویت، بدون اینکه از امکاناتش استفاده ای کرده باشید. دفعه بعد که احساس کردید نیاز به تجربه مورد جدیدی دارید به دنبال تجربه ای در مقیاس کوچکتر و با ریسک کمتر باشید.

4. اطراف خود را پر از افرادی کنید که مثل شما علایقی چندگانه دارند

ارتباط با افرادی که مثل شما نمی اندیشند موجب می شود در میانشان وصله ناجوری به نظر بیایید. تلاش کنید از طریق شبکه های اجتماعی با افرادی مثل خودتان آشنا شوید . علاوه براین، گسترش دادن روابط اجتماعی تان برایتان مفید خواهد بود چون به عنوان فردی با علایق بیشمار دائما در معرض تغییر شغلتان قرار می گیرید پس داشتن روابط زیاد در یافتن شغل جدید به شما کمک خواهد کرد.

5. در تعریفی که از “شغل” دارید تجدید نظر کنید

به جای داشتن تنها یک شغل، به طور همزمان چند کار پاره وقت که موجب ارضای علایقتان می شود داشته باشید. همچنین می توانید برای خود کاری ایجاد کنید که فصلی نباشد تا به این طریق در طول سال علایق مختلف خود را دنبال کنید. قطعا چنین مشاغلی متفاوت از آن هایی خواهد بود که دوستانتان بدان مشغولند، ولی مسلما چنین قضیه ای نباید برایتان اهمیت داشته باشد؟ با خود صادق باشید، شاید کاری را که انتخاب کرده اید خیلی درآمد بالایی نداشته باشد یا کمک شایانی در رسیدن به اهداف بالاتر نکند. دست از رقابت با سایرین بردارید و شغلی را برگزینید که کاملا مناسب خودتان باشد.

6. مراقبت از خودتان در اولویت قرار دارد

ذهن فردی با علایق بیشمار همیشه با سرعت زیادی مشغول فعالیت است، پس مطمئن شوید زمانی برای استراحت به خود اختصاص می دهید. متوجه زمان هایی باشید که در طول آن، آن دسته از فعالیت هایی که در شرایط عادی موجب لذت و سرزندگیتان می شوند، موجب خستگی تان می شوند، بنابراین در آن زمان ها به خود استراحت دهید. با مدیریت ماهرانه زمانتان می توانید فرصت تجربه چیزهای جدید را محدود تر کنید و به این طریق، هر زمان که لازم بود میزان فعالیتتان را کمتر کنید تا دچار خستگی نشوید. و فراموش نکنید علایق و سرگرمی هایتان هیچ تاریخ انقضایی ندارند پس برای پرداختن به آن ها عجله نداشته باشید.

منبع:آی بانو