کودک و نوجوان

آموزش توالت رفتن

آموزش توالت رفتن

چندین نظریه کلی برای آموزش توالت رفتن به کودکان:

به کودک اجازه دهید تماشا کند
بهترین کار برای آماده کردن کودکان نوپا این است که وبه آنان اجازه دهید نظاره گر رفتارهایی باشند که بزرگسالان هنگام توالت رفتن انجام می دهند. اجازه دهید کودک با شما به توالت بیاید.

هر چیزی را که لازم است آماده کنید
لگنی بخرید که اندازه اش متناسب کودک باشد و او بتواند به راحتی و بدون این که از روی آن بیفتد، رویش بنشیند. عروسکی نیز تهیه کنید که با فشار دادن، از آن آب خارج شود.

روزی را برای شروع انتخاب کنید
نیمی از یک روز را به این کار اختصاص دهید تا بتواند سر وقت و با تمرکز کامل توالت رفتن را به کودک آموزش دهید.

یک جلسه تمرینی ترتیب دهید
یک جلسه تمرینی با عروسک ترتیب دهید و به کودک نشان دهید که عروسک برای توالت رفتن باید کارهایی انجام دهد. این جلسه را زوری طرح ریزی کنید که مبدل به بازی شود تا کودک بتواند به عروسک توالت رفتن را یاد بدهد. به کودک نشان دهید که چطور عروسک اول پیش مامان می آید و به او می گوید. به عروسک به خاطر این که مساله را به مامانم گفته، آفرین بگویید. سپس به سرعت عروسک را به طرف لگن ببرید، شلوارش را درآورید و آن را روی لگن بنشانید. از کودک بخواهید به عروسک بگوید که چقدر قشنگ روی لگن نشسته است. سپس عروسک را فشار دهید تا آب درون آن را در بگ بریزد. با شور و شوق زیاد عروسک را به خاطر توالت رفتن تحسین کنید. این بار اجازه دهید کودک نقش مامان را بازی کند و شما عروسک باشید. با عروسک نزدیک کودک بروید و بگویید: مامان، جیش دارم. اگر کودک به طور ناخودآگاه شما (یعنی عروسک) را تحسین کرد و شما را به ژرف لگن برد، او را به خاطر این که به عروسک کمک کرده تا به توالت برود تحسین کنید.
دفعه بعد به او اجازه دهید وانمود کنید که عروسک است. از او بپرسید اگر می خواهد به تو آلت برود، اول باید چه کار کند. اگر کودک به شما نزدیک شد و گفت، با شور و شوق زیاد او را تحسین کنید. کودک را به طرف لگن ببرید و بگویید : حالا باید چی کار کنی؟ اگر کودک جواب داد شلوارم را درمی آورم، یا شلوارش را درآورد، تحسینش کنید و برای چند ثانیه او را روی لگن بنشانید. اگر در آن هنگام کودک واقعا ادرار کرد. باز او را مورد تشویق و تحسین قرار دهید.او را به دستشویی ببرید، دست هایش را بشویید و دوباره به او آفرین بگویید.

 

✳️ #کتاب_برای_همه_پدرها_و_مادرها
❇️ #متیو_ساندرز_ترجمه_نوشین_شمس
#دامهایی_که_والدین_در_آنها_گرفتار_میشوند