فردی

افسردگی بیماری شایعی است

افسردگی بیماری شایعی است

افسردگی بیماری شایعی است و تاکنون داروهای زیادی برای درمان آن کشف شده است که مفید هم بوده اند اما به تازگی راه جدیدی کشف شده که افسردگی را بدون دارو درمان می کند.

درمان افسردگی بدون مصرف دارو با این روش:

راههای درمانی زیادی برای اختلال های مربوط به خلق و خو یا اختلال افسردگی وجود دارد، برای مقابله با اندوه و افسردگی برخی رژیم غذایی میگیرند و یا دارو مصرف می کنند، یا از روش هایی مثل ورزش، مدیتیشن، طب سوزنی و یوگا و … استفاده می کنند اما جدیدترین و جالبترین روش درمان افسردگی که به تازگی مطرح شده است را در ادامه به شما معرفی می کنیم.

نحوه انجام این روش درمان

مطالعات جدید دانشگاه هاروارد نشان می دهند شواهد محکمی مبنی بر تاثیر ذهن آگاهی بر مغز و رفتار وجود ارد که این امر به طور بالقوه بر درمان افسردگی تاثیر گذار است.
به گزارش خبرنگاران؛ درمان مبتنی بر ذهن آگاهی (MBCT) به اندازه داروهای ضد افسردگی برای جلوگیری از عود بیماری برای افرادی که آن را تجربه کرده اند ، موثر است.
گروه محققان در این مطالعه 424 نفر که از داروهای ضدافسردگی برای درمان استفاده می کردند را بررسی کردند. برخی از این افراد از قرص ها برای جلوگیری از بازگشت بیماری استفاده کردند و گروهی دیگر از جلسات آموزش ذهن آگاهی (mindfulness) استفاده کردند تا یادبگیرند چطور درباره خود عمل کنند و در طی یکسال این روش برای هر شخص 4 بار استفاده شد.
نتایج حاصل از این مطالعه بسیار موثر بود و بعد از دو سال پیگیری این روش ، تاثیر آن برابر با داروهای ضد افسردگی بود.
هم چنین محققان مطالعه این موضوع را یادآوری کردند که برخی از افراد به دلایل شخصی ترجیح می دهند از روش های درمانی روانی به جای درمان های دارویی استفاده کنند و با ارایه کنندگان خدمات بهداشت روانی درباره توقف یا ادامه درمان صحبت میکنند.
از آنجایی که 350 میلیون نفر در سراسر جهان تحت تاثیر افسردگی هستندکه یکی از علل اصلی ناتوانی در جهان به شمار می آید.یافتن راه های جایگزین برای جلوگیری از بازگشت بیماری می تواند بسیار موثر باشد.
جدیدترین راه درمان افسردگی بدون مصرف دارو

منبع : باشگاه خبرنگاران -/ ن.م