ویژه روانشناسان

افتتاح اولین پارک گلخانه‌ای کودکان اوتیسم کشور در مشهد

اولین پارک گلخانه‌ای ویژه کودکان اوتیسم کشور به همت مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی در مشهد افتتاح شد. این پارک گلخانه‌ای تخصصی ویژه کودکان اوتیسم با هدف توانبخشی و شن درمانی کودکان اوتیسم افتتاح گردیده و در اختیار آنان قرار می‌گیرد. آرزو حیدریان، رئیس شورای مشارکت‌های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی، در مراسم گرامیداشت روز جهانی اوتیسم با اشاره به اینکه شورای مشارکت‌های مردمی زنان فعالیت خود را از هشت ماه پیش آغاز کرده است، اظهار کرد: فعالیت‌های این شورا در اولین گام معطوف به مدارس استثنایی اطراف مشهد شده و خوشحال هستیم که اولین گام را به سمت کودکان استثنایی برداشته‌ایم. وی ادامه داد: خرسندیم که جمع‌بندی جلسات ما در نهایت منجر به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای به منظور افزایش همکاری بین مجمع خیرین سلامت و آموزش و پرورش استثنایی استان همچنین افتتاح اولین پارک گلخانه‌ای ویژه کودکان اوتیسم کشور در مشهد شد. حیدریان فعالیت‌های کلی شورای مشارکت‌های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی را در سه بخش سخت‌افزاری، مددکاری و پیشگیری، آموزشی و پژوهشی، برشمرد و گفت: بخش سخت‌افزاری شامل تجهیز بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، اورژانس‌ها و … است. در بخشی که شامل مباحث پیشگیری، آموزش و پژوهش می‌شود مباحث غربالگری کودکان اوتیسم، کودکان کم شنوا و ناشنوا را دنبال می کنیم همچنین در بخش مددکاری نیز با همکاری‌های رئیس مجمع خیرین سلامت مشهد فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم.
غلام‌رضا بصیری‌پور، رئیس مجمع خیرین سلامت مشهد در ادامه این مراسم با بیان اینکه اصل در نظام جمهوری اسلامی ایران کمال انسان‌هاست و نظام تعلیم و تربیت در راس امور است، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت در کشور حرف اول را می‌زند، هر مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم به دلیل مشکلات موجود در نظام آموزشی است. وی با اشاره به همکاری بین مجمع خیرین سلامت با آموزش و پرورش استثنایی استان، تصریح کرد: این نوع خدمت‌رسانی مهم و ارزشمند است و باید تقویت شود، اگر امروز یک نفر در شهر گرسنه بخوابد از نظر ما محروم بوده و اگر کسی احساس وظیفه نکند مسلمان نیست.
علیرضا کلاهان، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد در این مراسم از رئیس این مجمع اختصاص یک فضای پارکی در شهر به صورت ویژه به کودکان اوتیسم را خواستار شد که این موضوع مورد موافقت قرار گرفت